Serier och filmer vi minns- och saknar!

Sv: Serier och filmer vi minns- och saknar!

JAAAA! :bow:
Tusen tack, som jag undrat!

Men visst gick den väl med svenska röster på svensk tv också? har som sagt bara väldigt vaga minnen av serien, men borde inte varit tillräckligt gammal för att förstå engelska. (Blev oerhört nostalgisk av notredame-avsnittet, även om det var på spanska :D )

Jag saknar en serie som hette Alf, som handlade om en utomjording från planeten melmac och som landade här på jorden. Älskade den serien när den gick:love:

Jag saknar deckaren Lovejoy. En röst i natten sågs också flitigt tillsammans med 80-talsvarianten av Mission Impossible.

KL

Firefly! Dark Angel minns jag att jag gillade iaf de första säsongerna, samma med Farscape. Red Dwarf. Ett visst tema anas :angel:

Men tidigare än så var ju Flying Doctor's idoler och alias Smith and Jones gick jag och tänkte på bara häromdagen. Undrar om de finns på youtube...

Ponnyexpressen och mitt så kallade liv. Transformers älskade jag som ännu yngre.

*KL*

Någon som minns The Commish (Scali) med Michael Chiklis? Jag minns inte så mycket av själva serien, mer än att jag gillade den.

JAAAA! :bow:
Tusen tack, som jag undrat!

Men visst gick den väl med svenska röster på svensk tv också? har som sagt bara väldigt vaga minnen av serien, men borde inte varit tillräckligt gammal för att förstå engelska. (Blev oerhört nostalgisk av notredame-avsnittet, även om det var på spanska :D )

Ja visst var det på svenska :) . Jag har för mig att det visades i ett annat program, kan det varit Hajk eller Lilla Sportspegeln?

På tal om lilla sportspegeln, kommer ni ihåg zooolympiaden? Med kommentatorn Bo A Orm?

Ja visst var det på svenska :) . Jag har för mig att det visades i ett annat program, kan det varit Hajk eller Lilla Sportspegeln?
Mycket möjligt :) Var ju rätt så korta program så det känns logiskt att det legat under något annat program egentligen.
Tänk att någon mer kom ihåg! Jag har visat introt nu för mina vänner + sambo och ingen har något minne alls av Amigo...

Jag hittar bara det franska originalet när jag letat efter zooolympiaden. Vill ju visa mina underbara detta mästerverk. :fniss:

Jag var superfacinerad av Urcellen Ellen... fast då var jag riktigt liten. Jag kommer ihåg att hon låg på sjukhuset. Och det gjorde jag ofta när jag var liten. Kanske har jag kopplingen där till varför jag var så förtjust i den serien.

McLeods dörrar har jag också alla säsonger utom en av. Underbar serie!

Jag gick in här bara för att skriva just McLeods döttrar :) Älskade den serien, och kollar fortfarande igenom den med något års mellanrum, är min absoluta favoritserie! Speciellt första 5 säsongerna var underbara.

Vänner saknar jag också, såg vartenda avsnitt när det gick!

Jag saknar en serie som hette Alf, som handlade om en utomjording från planeten melmac och som landade här på jorden. Älskade den serien när den gick:love:

Jag var helt besatt av Alf :) Blir fortfarande lite sur om någon dricker ur mitt ALF-glas jag har där hemma. Tänk om det skulle gå sönder :eek::eek:

Just det, det var han som fick en penna i ett skinkpaket i introt!

Jag gick in här bara för att skriva just McLeods döttrar :) Älskade den serien, och kollar fortfarande igenom den med något års mellanrum, är min absoluta favoritserie! Speciellt första 5 säsongerna var underbara.
McLeods döttrar går på någon kanal nu har jag sett. Spelade in ett avsnitt för någon vecka sedan.

Jag kommer ihåg Thirty Something (Omkring 30), en amerikansk serie om några olika par i trettioårsåldern, mitt i livet, kan det varit slutet 90-talet? En av skådespelarna såg ut som Björn Borg och hade t.om en t-shirt med trycket "I am not Bjorn Borg" :D
Sedan gillade jag Cold Feet (Kalla fötter), samma tema som ovan men brittisk. Mycket bra. Nästan grät när sista avsnittet sändes...jag ville se mer hur det skulle gå för personerna i serien.

Sedan vill jag se mer av en amerikansk sitcom: Will& Grace! Underbar och fantastiskt rolig.
Relationer verkar vara min grej :)

Liknande trådar

Äldre Jag har lite minnen av en film eller serie jag tittade lite på för väldigt många år sedan, det är absolut ingen ny film. Säkert 15-20 år...
Svar
11
· Visningar
1 650
Senast: Lycanthrope
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama