Fille

Trådstartare
Finns det någon vettig näring kvar i hö som inte är slaget ännu? Alltså sen förstaskörd. Det är i mellansverige det gäller :)

Gräsfröhalm i sig är ju jättebra (men inga näringsvärden att prata om), om hygienkvalitén är bra (brukar vara svårt att få tag på just med bra hygienkvalité), men som näring betraktat? Nääääää....

Gräsfröhalm i sig är ju jättebra (men inga näringsvärden att prata om), om hygienkvalitén är bra (brukar vara svårt att få tag på just med bra hygienkvalité), men som näring betraktat? Nääääää....

Jag som inte kan något om just gräsfröhalm. Hur mycket MJ/TS brukar det ligga på? Är det stort spann eller ungefär som vetehalm, ganska konstant?

Jag skulle vara mest rädd för en extremhög sockerhalt och skulle därför inte köpa det. Den hygieniska aspekten bör man också beakta, hur ska de få hö tillräckligt torrt nu?

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 002
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Roheryn
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 339
Senast: Görel
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 629
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama