• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Notorius
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 54
  • Visningar Visningar 2 392
Sv: Senskydd

Det är ju skitbilligt :eek: Köper nog sådana. För då kan jag köpa nytt transporttäcke också :D

Ja de är verkligen prisvärda! Rejäla och tåliga och av bra material! Ingen skilland direkt om man jämför med eskadron, förutom märket då, i övrigt är de slående lika passform och material!
Hoppas du blir nöjd med vad du nu väljer! :)

Okej, såg att det stod Gel på lappen på skydden. Är det nån typ av gel i dem eller?

Mina är inte med gel, jag bara tog den bild jag hittade som såg ut som mina. Har heller inte tittat på den modellen så jag kan inte svar på det tyvärr..

*Lånar knapp*

Är det bara jag är som nöjd eller har jag bara haft tur med mina Nortonskydd? :p

jag skulle köpt verudus, enligt en undersökning i en hästitidning jag läste (kommer inte ihåg l´vilken) så var verudus skydden bäst i test... de gav mest skydd! Har själv två verudus och tycker de är KANON bra!

Ämelie skrev:
jag skulle köpt verudus, enligt en undersökning i en hästitidning jag läste (kommer inte ihåg l´vilken) så var verudus skydden bäst i test... de gav mest skydd! Har själv två verudus och tycker de är KANON bra!

Gillar mina skarpt också. :)

*knapplån*

vill man ha snygga, bra och prisvärda benskydd skulle jag rekommendera dessa!
(eskadron e sjukt dyra, och veredus är både dyra och fuuuula! )
mina kostade knappt 500 för alla fyra

4895.jpg

3848_300.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Åh dom gråa skulle passa tokbra på mitt sto, vart finns dom å köpa?

mm visst e dom snygga dom grå :d

jag köpte iaf mina på annas hästshop i läckeby (kalmar)....vet inte så noga var man kan få tag på dom annars....

Veredus helt klart!! Eskadronens fårskinn är lite... mysko. Det håller sig inte fint länge. Men om du vill ha eskadron tycker jag att du ska köpa utan fårskinn... :)

Jag kan rekommendera Hampa skydden. Har själv vanliga, köpte dessa i Börjes monter på scandinavium. Kostade där runt 150:- har jag för mig, men i de flesta butiker där jag har sett dem har de kostat under 200:-.

Visst - mina skydd är relatvit nya har bara använt de sedan de köptes på Eurohorse, men det är jätte många andra i stallet som också har sådana sedan tidigare så ja vet att de håller bra! Allas skydd är jätte fina fortfarande, oftast så spolar vi bara av skydden och hänger de på tork till dagen de på om de blivit väldigt skitiga och leriga, annars är det bara att ta en borste och dra av dem lite med efter att man ridit.
Kör man de en vända i maskin blir de som nya! Även kardborren har hållt superbra!
Så dessa skydd rekommenderas varmt!

De jag har är vanliga hampaskydd, ska leta fram en bild på dessa...

Tycker även att BR skydden är bra och billiga. De är i samma prisklass som Hampa ungefär.

Hos Kusehuset finns Catagos lättviktsskydd, ett helt set med fram och bakbensskydd (senskydd och strykkappor) kostar bara 470:-!!
Det är egentligen samma skydd som "tant agda" visade bild på...

skydd.jpg

Liknande trådar

Utrustning Har någon tips på mjuka ridkängor? Gärna i läder. Mina fötter är tyvärr superkänsliga och jag får lätt skavsår eller ont, alltså är...
Svar
0
· Visningar
102
Senast: NilHe
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 397
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 214
Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
518
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rehabtid dragna tänder
  • FÅRtråden
  • Akvarietråden V