• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Notorius
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 54
  • Visningar Visningar 2 392
Sv: Senskydd

Har hört att fårskinn i beskydd är bra om man rider ut, då man inte får in smuts lika lätt då (smuts kan lätt skava). Nackdelen är att det blir smutsigt lätt, så man får tvätta ofta... :D

Varför då?
Ifrågasätter inte, utan vill bara veta varför :)

Får dra in till affären och kolla vad de har. Sen beror det på priset, får nog bli det som avgör :p
För jag kan inte välja.

Om du nu tänkt köpa båda kan du investera pengarna i ett par veredus med skinninsida... Garanterat det bästa och hippaste just nu...
Ska du ha Eskadron "måste" man ju ha med flexisoft och gel eller fårskinn...

Flexisoften är ju jättefula *ryser* Jo, men jag gillar inte skinn, är lite halvt emot det.
Men ääh får väl bli flexisoft med fårskinn eller Veredus med skinninsida.

Jag har både eskadron m fast ludd & veredus med läderinsida.
Båda är grymt bra, men veredus känns lite mer "inne" än eskadron m ludd. Dessutom är "ludd-skydd" svåra att hålla rena & blir fula om dom är mkt använda.

Så jag skulle ta Veredus, nån modell, om jag vore du.

Okej. Jag har tittat lite på New skydd också, de är ju rel billiga, 7-800 kr bara.
Men det kanske ser fult ut när man inte är i terrängen?

Jag kan lätt rekomendera Nortons senskydd fram och kotskydd bak!
Har haft mina nu i 1½ år och de är använda varje pass i princip. De har inte börjat fnasa sig eller se slitna ut än, kardborren är som ny fortfarande! De har suverän passform och jag gillar de verkligen!
Dessutom mkt billigare än varianterna du frågade om. Man kan inte tänka sig att de är så billiga om man verkligen kollar hur de är gjorda, utförande och passform. :bump:

Gladahästen hade inte :( Men ska in till den lokala affären här :)

Jo de har dom, där köpte jag mina. Men annars kan du maila och fråga för jag vet att de har. Det är den lokala ridsportsbutiken här nämligen. De har inte hela sortimentet på hemsidan..

Okej, jag hittade inga på sidan, får maila dem, du har ingen bild på dem som du kan visa :bump:?

Hittade bilder på nätet men mina senskydd är lite längre än de. Kanske ponnysize på dessa..
1norton-530860002.jpg

1norton-530760001.jpg

Senast ändrad:

Kommerinte ihåg vad priset var exakt men det blev 400 kr för både senskydden och kotskydden när jagköpte dom. Har för mig att senskydden gick på 275 kr och kotskydden 125 kr eller liknande. trodde aldrig de skulle vara sååå bra och hållbara som de varit/är! :bow: :banana: :)

Liknande trådar

Utrustning Har någon tips på mjuka ridkängor? Gärna i läder. Mina fötter är tyvärr superkänsliga och jag får lätt skavsår eller ont, alltså är...
Svar
0
· Visningar
102
Senast: NilHe
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 397
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 214
Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
518
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rehabtid dragna tänder
  • FÅRtråden
  • Akvarietråden V