Senkontrakturer

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare anina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 886
A

anina

Har du några bilder på föl ca 1-3 mån gammal med hängda knän och senkontrakturer som senare har blivit helt bra och hållbara rid hästar??
Behöver ha något att jämföra med då min är häng i knäna och fått specialskor och smärtlindring och mer eller mindre boxvila en månad men blir inte bättre.
Ska försöka få fram foto senare.
Tack

Sv: Senkontrakturer

Tyvärr har jag inga bilder, men jag har haft en som föddes med senkontraktur, kraftig sådan. Min kunde inte stå på frambenen, gipsades som liten och blev bra efter enormt mkt jobb och kunniga veterinärer. Som ett-åring kom det tillbaka i form av att han gick på tån på ena benet, förstärkningsbanden skars då av. Jag har senare varit och ultraljudat honom och det ser jätte bra ut.

Han är nu helt frisk, ser toppen ut i benen och kommer enligt vet inte att ha några som helst problem i framtiden.

Men jag vet inte om det är samma kontraktur du menar, vår har aldrig hängt i knäna.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 458
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
862
Senast: animalasia
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 130
Senast: super
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter... 2
Svar
23
· Visningar
2 168
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka