Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det går inte att avgöra från endast en spårstämpel. Allt som går att säga från den är att det är ett hunddjur. Man måste mäta storleken på spårstämpeln (och gärna fota med referens) och spåra minst 3km helst 5 och titta på beteendet i spåret och steglängd för att kunna fastställa om det är varg eller hund.Visa bifogad fil 82000
Kan det vara spår av varg jag såg på dagens promenad?
Jag förstår det.Det går inte att avgöra från endast en spårstämpel. Allt som går att säga från den är att det är ett hunddjur. Man måste mäta storleken på spårstämpeln (och gärna fota med referens) och spåra minst 3km helst 5 och titta på beteendet i spåret och steglängd för att kunna fastställa om det är varg eller hund.
/biolog utbildad i rovdjursspårning
Jag förstår det.
Jag reagerade dock på spåren, de går helt rakt genom ett stort grustag, utan spår av människa. Annars syns tassavtryck i sällskap av fotavtryck där nere.
Fick veta att det kommit in ”larm” om varg i det området jag gick, för en vecka sedan.
Åh, en sån där giraff hade vi tidigare! Minns inte om det var Wahidah eller Aysu som till sist halshögg denJag ville dricka mitt te i lugn och ro. Healey försökte förstod inte poängen med det och försökte få mig på andra tankar.
Visa bifogad fil 82311