Senast tagna bilden XII

20210412_160250.webp

Benji är ju inte min hund, men jag försöker hålla lite koll på honom eftersom familjen är för hemmablinda. Igår kollade jag hans tänder.
AA1F9FE0-43AA-489B-87A4-ABA1B2319CEB.webp

Visst att han är 10 år men en sån färgskillnad känns inte okej. Tvingade iväg pappa till en veterinär, han valde den lokala i kvarteret.

Tydligen var det inga problem. Och hunden med grav artros sen 4-5 års ålder har tydligen ”95%” funktion på båda höfter. Vet inte om jag litar på omdömet.

Benji är ju inte min hund, men jag försöker hålla lite koll på honom eftersom familjen är för hemmablinda. Igår kollade jag hans tänder.
Visa bifogad fil 67898
Visst att han är 10 år men en sån färgskillnad känns inte okej. Tvingade iväg pappa till en veterinär, han valde den lokala i kvarteret.

Tydligen var det inga problem. Och hunden med grav artros sen 4-5 års ålder har tydligen ”95%” funktion på båda höfter. Vet inte om jag litar på omdömet.
Jag tycker tänderna ser ok ut på bilden :confused:. Vilken färgskillnad på tänderna är det jag inte ser?

Ok, att den tanden har en liten annan nyans trodde jag berodde på ljuset. :)
Alla tänderna är lika upplysta. Är jag galen som tycker att hörntanden är helt brun medan de andra är väldigt vita för en 10-åring?
Men det är svårt att beskriva. Bilden gör liksom inte skillnaden riktig rättvisa.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 681
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
3 560
Senast: pepp
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
98 99 100
Svar
1 986
· Visningar
136 793
Senast: ii-ssa
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 977
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Den perfekta sällskapshunden
  • Annonsera mera hundar 2