Senast tagna bilden VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
De satte sig så fint på trappen när vi kom hem från fjällpromenaden. Suddigt blev det ju såklart när jag för en gångs skull fick en spontan gruppbild där de inte ser plågade ut...
11026218_10152940375118666_7275415796260713542_n.jpg

Jag har jobbat hela helgen och nu när jag är ledig är det skitväder igen, suck. Det blåser storm och regnar om vartannat.

Några bilder från i helgen när sambon och jag lät Frank få ett första möte med ett vildsvin, förvisso bara ett huvud med skinn uppspänt på en liten gran, men iaf en början ;) Han fick gå 800 m står som ledde gram till "grisen" och där började han skälla av sig självt. Kanske kan bli en totverbeller av honom?
IMG_1302_zpsrdez6bru.jpg

Jag har också lyckats få tag på hans polska uppfödare för att se om hon kan hjälpa oss fixa fram en exportstamtavla på honom. Vore ju kul om han kunde bli registrerad i SKK. Han börjar se lite mer vuxen ut nu, även om han gärna får lägga på sig några kilo muskler till.
IMG_1304_zps99eynfxw.jpg

Några bilder från i helgen när sambon och jag lät Frank få ett första möte med ett vildsvin, förvisso bara ett huvud med skinn uppspänt på en liten gran, men iaf en början ;) Han fick gå 800 m står som ledde gram till "grisen" och där började han skälla av sig självt. Kanske kan bli en totverbeller av honom?
IMG_1302_zpsrdez6bru.jpg

Jag har också lyckats få tag på hans polska uppfödare för att se om hon kan hjälpa oss fixa fram en exportstamtavla på honom. Vore ju kul om han kunde bli registrerad i SKK. Han börjar se lite mer vuxen ut nu, även om han gärna får lägga på sig några kilo muskler till.
IMG_1304_zps99eynfxw.jpg

Han är verkligen tjusig! Vad är han för ras? Jag vet att jag läst det någonstans, men minnet är tydligen dåligt ;)

Alltså.. Ju mer jag tittar desto mer skrattar jag. Vad hände med miras öron? Inte många rätt där inte :laugh: Lånad bild från Google till vänster.

Jag har också en sån med öronen på svaj, fast min är en ridgeback. Kommer jag ihåg ska jag lägga upp bild senare ikväll ska du få se :)
Hon är väldigt söt din Mira med sina helikopteröron!

Långpromenad ikväll, var vackert ute med solnedgång vilket min telefon inte alls lyckades dokumentera tyvärr. Konstaterade återigen att inkallning med springande rådjur framför nosen funkar fint, en vissling och han tvärvänder. Skönt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 561
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 956
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
93 94 95
Svar
1 897
· Visningar
131 862
Senast: Sel
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 876
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar