Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack för ditt svar, jag tycker att hängande ser bättre ut än ståendeBåde ståndöron och tippöron är helt okej enligt rasstandarden (och tippöron behöver även bevaras) - fast man märker att vissa domare föredrar ståndöron (en del säger det till och med högt..). Uttrycker blir ju annorlunda med tippöron. Tyckte själv tippöron var rätt fult förut, men så kom då Polly och nu tycker jag det är fint på henne Det "viktigaste" angående tippöron är att dom är lyfta i basen - alltså inga tunga labbeöron är att föredra (fast ändå ganska så oviktigt i förhållande till andra saker i standarden).
Än så länge är det bara en domare som har dragit ner lite på kritiken för "lite mobila öron" - men i övrigt har hon fått superkritik oavsett om dom anmärkt på öronen eller inte. Det beror ju lite på hur hon håller huvudet hur öronen ligger = tippöron är mjukare så lyfter hon huvudet högt så kan dom stå upp eller lite ojämt om hon håller huvudet på sne Oftast har hon öronen ganska så korrekt i utställningsringen, men i skogen om hon är busig kan hon ha ett upp och ett rejält ner - humöröron
Tack för ditt svar, jag tycker att hängande ser bättre ut än stående
Vad hon ser ut att njuta!
Våran Alf
Vilken fining
Snyggt koppel o halsband oxå!