Seminstation som öppnar tidigt på säsongen?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare wrangler
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 061

wrangler

Trådstartare
Någon som vet EU godkända stationer som öppnar tidigt, februari-mars?

Helst i västra götalands regionen.

Sv: Seminstation som öppnar tidigt på säsongen?

Tyvärr vet jag ingen men jag skulle nog chansa på att en station som i huvudsak håller på med travare, de brukar vara igång tidigare eftersom dom gärna vill ha föl födda tidigt på året.

Måste det vara en EU-station så kanske det blir lurigare..

Ja det vet jag faktiskt inte om det måste va....

Det är förmodligen tyska hingstar det handlar om (quarte) men ev Itialensk eller belgisk....

När måste det vara EU station o inte då? :cool:

Nån som vet nån travar-station då? :bow:

Om du ska importera sperma behöver du inte vara på en EU-station för att seminera ditt sto..

EU-stationer måste det dock vara för att man ska få skicka sperman utomlands, så hingsten du vill ha måste tappas på en EU-station

Nygårdens öppnar i slutet på mars (Varnhem), det finns även en i Uddevalla som håller på med travare - står dock inte när den öppnar.
Finns även en i Habo som kanske öppnar tidigt också de håller med på med travare.

Ok, tack.

Nytt för mig det här med semin. Men då finns det ju helt klart mer att välja på.
Har kollat på Nygården, men vill helst seminera på 30 dagars brunsten vilken torde infalla i slutet på februari.....

Har även en station i Hova, men på deras hemsida står att dom öppnar i maj! :eek:

Ska kolla runt efter Habo...

Tack! :bow:

jo jag såg det med på den i Hova.. Dom flesta brukar ju öppna i början på april..

Har du hingst katalogen så finns alla godkända stationer i början på den, annars finns dom på ASVHs hemsida http://www.asvh.se

Liknande trådar

Avel Ska inseminera mitt 5-åriga sto, första gången. Tidigare har jag använt mig av naturlig betäckning och har ju då lämnat stona hos hingst...
Svar
6
· Visningar
1 564
Senast: Novalisa
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen... 2
Svar
34
· Visningar
5 333
Senast: ginnies
·
Avel Hittar väldigt lite info om ämnet... Får man lov att seminera egna SWB-ston i Sverige? Hur och vart utbildar man sig? Har inget intresse... 2
Svar
28
· Visningar
3 824
Senast: Jonaz
·
Tjatter *Spiolers för Agents of SHIELD säsong 1* Ända sedan 40-talet har organisationen S.H.I.E.L.D. i hemlighet skyddat allmänheten från... 22 23 24
Svar
461
· Visningar
14 693
Senast: Paddington
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka