Seminrapport

Trissa

Trådstartare
Är det någon som vet vart seminstationerna rapporterar sin statistik för säsongen?

Jag betäckte ju rätt sent, och när det var 17 dygn så hade stationen ingen koll, utan först vid 30 dygn. Då ville jag inte köra, utan kom överens med stoägaren att vi kollar henne hemma istället. (Samma vet som stationen har.) Nu ringer stationen och härjar, för de ska tydligen lämna nån rapport på stona, så de måste veta om hon är dräktig, och tycker att jag ska köra dit henne nu. Men jag är inte jättesugen på att ge mig ut med sto och föl vid sidan, när samma veterinär kommer till gården om ett par veckor.

Min tanke är helt enkelt att ringa till vart det nu är de måste rapportera, berätta läget och fråga snällt om de inte kan vänta ett par veckor på stationens rapport. Så är det någon bevandrad bukemänniska som vet vore jag tacksam! :bow:

Sv: Seminrapport

Hingstägarna rapporterar betäckningsresultaten till ASVH så att de kan sammanställa språngrullarna.

Sv: Seminrapport

Tackar för det! Jag ringde dit idag, och det var tackolov inga problem att faxa in rapporten senare.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 232
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 006
Avel Ska inseminera mitt 5-åriga sto, första gången. Tidigare har jag använt mig av naturlig betäckning och har ju då lämnat stona hos hingst...
Svar
6
· Visningar
1 554
Senast: Novalisa
·
Hundhälsa Molly är min första tik någonsin, och jag blir aldrig klok på hennes löp! Hon får alltid som en vit/gul flytning efter löp, och det har...
Svar
15
· Visningar
11 699
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix