Seminering med TAI

Poison-heart

Trådstartare
Har nu bestämt mig för att använda TAI till mitt ungsto som inte tidigare fått föl. Hade tidigare tänkt ta FAI men blev avrådd att använda det till ett ungsto.

Seminstation är bestämd och har haft kontakt med hingsthållare.

Ni som använt TAI, hur tycker ni det har funkat? Tänker på transporten ska synkas men brunst osv. Ni får gärna dela med er av era erfarenheter, tips osv! Gärna också om ni använt FAI och berätta vad ni tyckte var för/nackdelar.

Sv: Seminering med TAI

Tre gånger TAI, två olika hingstar, stoet har stått norr om Stockholm medan hingstarna stått i Skåne. Två av gångerna tog hon sig på första brunsten, den sista gången på andra. Stoet var dessutom 15 år första gången och 20 år sista.

Är mer än nöjd, har absolut inget att klaga på. Stationen har tagit hand om allting som att synka brunst och transport.

Skönt att det gått bra! När jag pratade med seminstationen så verkade det som att jag skulle hämta seminet på flygplatsen själv. Det är säkert olika hur man gör.

Om stoet inte tar sig på första försöket lär det bli rätt kostsamt. Nu är detta första gången för mig så det blir en del funderingar, men det är nog viktigt att hitta en station man känner förtroende för :)

Mina skick har ju inte kommit med flyg utan med tåg så jag vet inte om det är skillnad. Kanske någon annan vet?

Liknande trådar

Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 764
Senast: Anonymisten
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 771
Senast: AbCdE
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 139
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar