semesterpanik nästa vecka

escodobe

Trådstartare
Inser att jag har en veckas semester kvar och har helt slut på saker att göra?!

Jag vill göra något intressant
Det är nog för kort tid för att komma med på en dykkurs eller liknade :-( det är nästan såatt jagfunderar på att gå till jobbet för att ta en vecka senare i höst!

Sambon börjar jobba och vännerna verkar uppbokade.
 
Sv: semesterpanik nästa vecka

vad är det för fel på att lägga sig i soffan med en bra bok?

(annars får du gärna komma hit och mocka ur mina lösdrifter... ;) )
 
Sv: semesterpanik nästa vecka

Om ekonomin tillåter dra iväg till en storstad i Europa några dagar nästa vecka. Wien, Barcelona, Nice och Berlin ligger på rimligt flygavstånd t.ex. Upptäck stan på egen hand, gör bara vad du vill och ät gott. Hotellrummen brukar vara hyfsat billiga med är lätt att hitta hotell som erbjuder 3 nätter betala för 2 mitt i juli för storstäderna är inte så populära mitt i sommaren. Eller kolla om det finns nån rolig kurs du kan gå, folkhögskolorna och även en del studieförbund har spännande sommarkurser kanske finns det nån plats. Allt beror ju på hur mycket pengar du har att spendera förstås. Lär dig nåt nytt eller återuppta nån gammalt intresse.
 
Sv: semesterpanik nästa vecka

Har du inte ett gäng museum i din stad du kan besöka? Åk iväg till några vänner/bekanta några dagar? Slappa med en bok?

Alternativt gå till jobbet och ta veckan senare, personligen är jag gärna ledig typ på vårvintern, det ger rätt mycket tycker jag. :)
 
Sv: semesterpanik nästa vecka

kom just hem från utlandssemester. Jo, lära mig något nytt gör jag gärna, men lite kort varsel att komma in på någon kurs får Googla ikväll och se om det finns restplatser på något.
 
Sv: semesterpanik nästa vecka

Synd att vi har bokat i stugorna, annars kunde du kommit hit och hängt med mig. Jag känner typ likadant nämligen :D
 
Sv: semesterpanik nästa vecka

Havskajak är fantastiskt kul. Det brukar räcka med en introkurs på en dag sen kan man hyra en egen och ge sig ut själv.

På många ställen kan man få ruttförslag och en del har även guidade turer man kan hänga med på.
 
Sv: semesterpanik nästa vecka

Jag säger också havskajak! Jätteroligt och finns på rimligt avstånd från stan, typ Önnered, Styrsö och uppåt Marstrand.

Annars tycker jag att skärgården överlag är trevlig och fin att åka till över en dag. Ta med fika och hunden och promenera runt någon eller några av öarna i södra skärgården.

Eller gå på någon av alla loppisar som finns?

Har du GP? I så fall brukar det ju stå vad som händer varje dag och det kan vara riktigt roliga saker, typ föreläsningar, udda konserter, "rätt språk" på språkcafeet etc..
 
Sv: semesterpanik nästa vecka

Jag ringde ridskolan och har fått hyra "min" hyrhäst så mycket jag kan /hinner i två veckor tills hon går på läger igen. Så idag har jag hoppat och rejsat på fältet och känner mig lycklig ;-)

Inget kan rädda en semester så mycket som en russmärr kan!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
844
Senast: Stekspaden
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 519
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 044
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 409

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sytråden del 4
  • Vilket recept söker jag?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp