attempt

Trådstartare
Hur gör ni när ni åker på semester, eller bara åker bort några dagar?
Det jag syftar på är hur ni gör med hästarna. Ber ni någon ta hand om dem? Låter ni även andra rida på dem?

Sv: Semester.

Rebeccah skrev:
Hur gör ni när ni åker på semester, eller bara åker bort några dagar?
Det jag syftar på är hur ni gör med hästarna. Ber ni någon ta hand om dem? Låter ni även andra rida på dem?

Våra hästar går på sommarbete hemma hos min kusin, som bor precis bredvid hagarna. Om vi ska åka bort brukar jag be henne se till och ev. fodra våra hästar. Jag har någon gång erbjudit hennes barn (som fö. har egna hästar) att rida våra om de vill och har tid.
Oftast har vi bara varit borta några dagar, som längst en vecka!

När de står på stall brukar jag också be min kusin att ta hand om dem, men det är sällan vi är borta när det inte är sommar och semester!

brukar höra mig om kompisar, bara dom närmaste så klart o dom som kan ta hand om hästar, om dom har lust o vakta hästen, + att jag ber min medryttarinna ta honom, fråga om hon kan ta några extra dagar;)

Semester.... vad är det???

Vår semester tillbringas till 99% hemma... Åker vi någonstans så är det max för ett par tre dagar. Då engageras grannar eller vänner som ser till djuren. Hundarna kommer i de flesta fall med. Eventuellt så leasar vi ut en eller ett par hundar till släkt eller vänner.

Eller så delar vi på oss.. En av oss är hemma med alla djuren och den andra drar iväg ett tag.

Jga brukar också mest sitta hemma. Men för en gångs skull ska jag med pappa på en paddlingstur i Dalsland. Ska ev åka till bulgarien i höst också. :)

Jag har faktiskt aldrig åkt bort och lämnat hästen. Men mina kompisar brukar låta andra ta hand om sina hästar. Allt från att ta ut i hagen till att rida.

jag ber nån i stallet ta hand om hästen.. vissa får rida men då har jag vissa krav..

Det är klart att man har krav på dom som sköter och rider hästen! Hästen är ju det dyrbaraste man har..

Jag ber en kompis ta hand om damen åt mig. Å jag låter dom rida. båda som har tagit hand om min häst när jag ridit bort har ridit i min ridgrupp så jag vet att dom klarar av en pigg å väldigt framåt häst.

Jag önskar jag hade en kompis som kunde rida min häst när jag var borta. Men den enda jag kan komma på har fullt upp med sina egna hästar.

Okej, det är ju tråkigt.

Vad tror du om att typ sätta upp en lapp på ridskola med lite info om hästen, vad du vill ha för minimiålder och kunskaper hos ryttaren. Så kan hon/han komma å provrida några gånger innan du åker på semster? Annars så kan man ju ställa av dom medans man åker på semster å be någon som är lite hästvan att ta hand om evenuel mockning å myggsprej å liknande. Så kan man köpa med sig en present när man är borta som tack för hjälpen.

jag brukar be mor och far om inte de är med annars får min sambo eller hns föräldrar se till dem. de rider inte, de ser til så att de står kvar i hagen mår bra och har vatten.

Jag brukar åka iväg ganska mkt p.g.a att jag inte har min familj här i stan.

Jag brukar be en stallkompis ta hand om hästen, han ska även ridas då jag är borta eftersom han är en gamling med kronisk lymfangit så måste han motioneras så gott som varje dag.

För mig brukar det inte vara några problem alls att åka iväg.

På somrarna när jag åker hem för en längre period brukar jag ta med honom hem.

Det beror på.
Åker jag själv iväg tar mamma hand om hästen, åker hela familjen iväg
ber jag någon i stallet sköta henne.
Under sommaren ber jag någon annan ägare på betet kolla min häst varje dag.

Låter inte andra rida henne när jag är iväg, om de inte ridit henne förr
vill säga.

frågar ng i stallet,
brukar låta hästen vila när jag åler bort,men vill ng rida för dom göra det...

Brukar betala personalen för att mocka och fixa mat och har sen en kompis som rider. Är man bara borta någon da brukar han få vila.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 620
Senast: Freazer
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
235
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Nu i semestertider har jag grubblat mycket på det här att jämföra sig med andra. Jag kan tycka att min egen semester är blek i...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 822
Senast: hastflicka
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I vintras drömde stallkompisarna om en långritt tillsammans och nu börjar resan. Med sina hästar ska de rida tre dagar runt nordvästra...
Svar
0
· Visningar
136
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama