Semester utan mina älskade hundar

millan30_228

Trådstartare
Imorgon åker alltså min sambo, jag och barnen på semester utan hundarna. Vi har hyrt en stuga vid havet! I stugan fick man inte ha hund. Jag har lämnat mina tjejer hemma förut med hundvakt i huset.
Det har liksom kännts bättre. Då är dom ju i sitt hem. Denna gången har en kompis till mig dom hemma hos sig. Jag körde dom till henne ikväll och har redan ringt för att kolla att allt går bra. Jag litar jättemycket på min kompis och hennes familj. Men det är så tomt i huset utan mina tjejer ikväll. Jag är orolig gör hundarna fast jag inte behöver det. En riktig hönsmamma är jag. Är det fler som är som jag....

Sv: Semester utan mina älskade hundar

Det där med att vara hönsmamma känner jag igen alltför väl... :angel: Nu har jag ju aldrig haft hund, men däremot diverse smådjur och katter och oj oj oj vad jag kan nojja över småsaker och när jag ska resa bort... ja, stackars djurvakt är allt jag kan säga :o :D haha Ska resa bort en helg nu i augusti. Det kommer nog bli en låååång helg för brorsan som jag ska övertala vara djurvakt :D

Skönt att det är fler än jag som är nojjiga med sina fyrfota vänner :). Det är ju inte att jag inte litar på min vän! Det förklarade jag för henne och hon förstod :). Men jag är så otroligt fäst vid mina hundar.... det känns allra bästa att ta hand om dom själv. Men det ska ändå bli skönt att åka på semester:)

Hehe man är som man är ;) Hoppas ni får en härlig semester i alla fall! :laugh:

En vecka om året ungefär åker jag på semester utan hund!
Och jag ska ärligt erkänna att det känns riktigt skönt,man kan göra vad man vill och när man vill och hur länge som helst utan att behöva tänka på hunden!

Och under den veckan,så kollar jag sällan hur hunden mår,den jag har lämnat hunden till litar jag på till 100%,annars skulle hon inte få ha min hund!
Skulle det bli något,så hör hon av sig,eller skonar mig från att veta något,och låta mig njuta av semestern! Hundvakten är en pärla,behöver aldrig oroa mig!

Samma var även när barnen var små,jag lämnade dom aldrig till någon som jag ej litade på till 100%!

Jag vill njuta av min semster utan att oroa sig om hund/häst/barn har det bra!
Så endats folk jag litar på,har hand om mina familjemedlemmar!

Så passa på och njut av din semster med sambo och barn,den kommer att bli bra!

Som du skrev. Allt gick jättebra:)

Skulle aldrig heller lämna varken barn eller hundar till någon som jag inte litar på till 100 % men är en riktig hönsmamma ändå :)

Var riktigt skönt att ha semester utan hundarna. Man slapp anpassa sig man kunde komma och gå som man ville.

Men åh vad både dom och matte blev glada vid återseendet.
Borta bra men hemma bäst

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 834
Senast: Otherside
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
27
· Visningar
5 718
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 622
Senast: LelleLilla
·
Hundhälsa Såg i våras en mörk fläck i iris på min hund, men naivt tänkte jag att det var pigmentförändring från gammalt hornhinnesår och att jag...
Svar
4
· Visningar
5 952
Senast: xDollyx
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka