Semester och barn

Lupin

Trådstartare
Hur är det nu, kostar det mindre att flyga med ett barn under två år? Har för mig att det var någon gräns där, att det var gratis eller halva priset när barnet är under två?
 
Sv: Semester och barn

Barn under två år sitter i knät på vuxen och då är de ofta gratis, men de får inte någon mat på flyget heller. Men det kan skilja på charter och reguljär så det får ma nnog kolla!
 
Sv: Semester och barn

Som sagt, under två år behöver de ingen egen plats och därför kostar de inte så mycket, men typ 10-25 procent har vi nog betalat. Efter två år måste de ha en egen flygstol och då kostar de nästan som en vuxen :crazy: Så passa på, passa på! ;)
 
Sv: Semester och barn

Vi tänkte försöka passa på inom kort! Sambon har det relativt lugnt på jobb just nu, blir värre om några veckor. Och sonen fyller 2 i april. :p
 
Sv: Semester och barn

Kolla olika bolag! Ving kör med att barnet inte ska ha hunnit fylla två innan utrese datum, medans Fritidsresor kör enligt principen att barnet ska inte hinna fylla två medans man är på semester...

Men det är rätt drygt att ha en nästan tvååring i knät så ta inte allt för lång flygning! :D Kanarieöarna har vi åkt och det har kännts som max för oss...

När vi ska åka i september iår så är båda över tre och det blev betydligt dyrare... :eek: Men ack så skönt det ska bli att ha egen stol! :D
 
Sv: Semester och barn

Tack för tipset! :)

Brrr, undras hur det går att ha vår synnerligen aktive plutt i knäet så många timmar, drygt är nog bara förnamnet. :eek: :D Kanarieholmarna är ju såklart på tapeten. Jag har aldrig varit där och det är väl hyfsat klimat nu.

Om vi åker inom några veckor så lär vi nog vara hemma tills han fyller två i april... :angel:
 
Sv: Semester och barn

Vi har åkt i mars flera gånger och det har varit toppen väder! Lagom helt enkelt för en småbarnsfamilj!

Ving Resort Fanabée kan jag varmt rekomendera!Det är Teneriffa, där ska man kanske undvika de norra delarna där det är klippor och ingen strand. Kul för lite större barn med bassänger med havsvatten men inte jättekul för småttingar. Lanzarote var det svart sand, annars väldigt fint!
Gran Canaria har fina stränder och mycket turistaktivter, Fuerteventura var blåsigt men jättefina stränder och inte så hysteriskt turistigt... Men det kan det i och för sig ha blivit, det är snart fem år sedan vi var där.

Det var visst en del sista minuten som var billigt just nu, mamma åker i morgonbitti till Teneriffa... :D

Vi kan nästan bara komma iväg den här års tiden men i år så fyller jag 30 i september och jag orkar inte stå och baka till hela karlns släkt dyker upp... Så vi åker till Rhodos den veckan och sen tänker jag bjuda hem de jag vill fira med 30 års dag med istället efteråt!
 
Sv: Semester och barn

Hur tror du vädret är där i jan-feb? Vi är bara såååå sugna på att ta ett break från allt och komma iväg, tillsammans med sonen.

Låter härligt med Rhodos i september. Jag fyller också i september, fast lite mer. :p Självklart ska du fira din födelsedag som du själv vill. :)
 
Sv: Semester och barn

Jga har ett stort intresse och det är att planera semestrar som tyvärr aldrig blir av...:cry:

Surfa in på någon sida och "låtsasboka" så får du ju ett prisexempel. Det är ganska mycket billigare att resa med barn under två år. Har för mig att jag senast hittade ett pris för bebis på ca 200 kr...
 
Sv: Semester och barn

Jag har varit på Gran Canaria i december (julaftonsveckan) och det var oxå jättebra! Så det borde inte vara så stor skillnad jan/feb :D

här kan man hitta ännu mer bra tips om semester med barn!
 
Sv: Semester och barn

Tack för länken.

Sambon kollade lite resor igår, men nu pratar vi om att kanske ta en långhelg i London istället. Inte så varmt, men det blir lite avbräck om inget annt. Det avskräcker lite att behöva ha en synnerligen aktiv snart-två-åring i knäet i flera timmar (även om han säkert kan springa lite i gången), bara för att spara lite pengar. Men vi får se...hittar vi rätt resa så kanske vi slår till trots allt. Vi har ju skaffat nya pass till oss alla tre, så det kliar i fingrarna att använda dem. :)
 
Sv: Semester och barn

Jag skulle nog välja ett varmt kanarieöarna med massa barnaktivteter istället för ett regning London. :D Men så är jag ingen storstadmänniska överhuvudtaget! :D
 
Sv: Semester och barn

Det är ju inte vi heller, så jag vet inte var idén kom ifrån haha. :D Du har ju rätt som du säger, bättre med roliga barnaktiviteter.
 
Sv: Semester och barn

Jag gillar London och var där senast när jag var nygravid med nr 1 (år 2005). Men jag tänkte då att nu dröjer det nog innan jag åker hit igen för London känns inte så småbarnsvänligt. Tunnelbanor med krångel med vagnen, mycket folk och trafik, vad för nöje har barnet egentligen av stan? Nej, då åker jag hellre dit med enbart vuxna när båda barnen kan vara utan oss så länge. Dessutom, vi som alltid reser på budget, har hittills inte bott på ett hotell i London där jag hade tyckt det var smidigt med småbarn. Trånga, långa, smala trappor, små badrum, sunkiga rum, etc etc. Men så är vi som sagt inte villiga att betala multum. London är dessutom DYRT.

Fast jag gillar alla mina besök där och har alltid haft skoj... som enbart vuxen.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 248
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 628
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Hittade ett fint airbnb i Grekland som jag vill boka. Närmsta flygplats är Chania, så kollade flyg Landvetter-Chania. För två vuxna och...
2
Svar
35
· Visningar
1 694
Gravid - 1år Hjälp mig. Ge mig pepp. Slå mig i huvudet. Jag har precis plussat med barn nr 3 helt oplanerat :crazy: Har en 7-åring och en 3-åring och...
2 3
Svar
58
· Visningar
7 404
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp