Semester med hund

sussisus

Trådstartare
Sitter och spånar om semestern och behöver lite idéer.

Har ni någon favoritort/stad, kanske med något att göra för hunden eller sevärdheter för oss människor där man får ha hunden med?

Vi är tre personer och en dvärgschnauzer som ska hyra hus någonstans i Sverige, vi bor i Stockholms län (har haft sommarställe i Norrtälje, men kan gärna vistas inom länet för det är mycket vi inte har sett).
Vovven har spondylos och bör inte rejsa runt med andra hundar allt för mycket, inte heller hoppa hinder (annan agility går fint). Han tycker inte om att simma, men gör det om vi går ut i vattnet.

Sv: Semester med hund

Jo, kan rekommendera fjällen. Vi var i Åre och vandrade runt (bara dagsturer) med hunden. Annars har vi varit både i Dalarna, Värmland och på Öland hyrt stuga med vovven.

Annars brukade vi semestra mycket i Tyskland eftersom man där får ta med hunden i princip överallt förutom renodlad livsmedelsbutik. Skönt när man slipper lämna hunden hemma när man ska ut och äta eller bara vandra runt i någon stad.
Men Tyskland kanske är lite längre bort än planerat!

Gotland :love:
Dock vet jag inte om det finns så mycket just för vovven, men helt underbar ö (kanske man är en aning partisk;))

Bästa hundsemestrarna för mig har varit att vandra med hund. Har provat att bo i stuga och göra dagsturer åt olika håll, och även att ha med tält och gå på vandringsled. Båda delarna gick utmärkt och fungerade fint med hund. Tänk på att det går åt lite mer mat än vanligt för hunden och ta ordentliga pauser de varma timmarna. Jag hade rekat vandringen noga så jag hade långa lunchpauser där det gick att köpa mat och fylla på vattenförrådet. Efter ett par timmar gick det bra att fortsätta igen. Fina vandringsleder finns överallt i Sverige, och det finns allt från rena vildmarken till välpreppade torra stigar med vindskydd, torrdass och eldstäder på lagom avstånd. Oavsett vad du väljer får du fina dagar utomhus ihop med din hund.

Tack för tipsen!

Jag tror inte att det blir norra Sverige.
Vi har än så länge tittat på stugor i Dalarna, Värmland och nu Öland.
Ett hus i Dalarna hade 215 kvm hundrastgård, men då var det något med huset som inte passade.

Vi börjar ju bli lite bekväma av oss, så det finns flera saker går bort (typ hus med bara våningssängar, utedass, dåligt utrustade kök, hus med bara ett sovrum osv.).
Ja, ja vi letar vidare, det finns fortfarande rätt många hus kvar att välja på när man vill ha hund med.

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 565
Senast: IngelaH
·
R
Hundavel & Ras Nu har jag slitit mitt hår länge nog över att försöka navigera djungeln av raser och uppfödare, utan att komma någon vart. Så med risk...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
13 358
Övr. Hund Jag behöver lite idéer när det gäller att aktivera vår hund. Vi har flyttat till Spanien för några månader sedan och för en vecka sedan...
Svar
15
· Visningar
1 361
Senast: IdaV
·
Fritid Som en del kanske vet så vill jag köpa ett hus, någonstans i Sverige då det inte går att köpa ett vettigt hus för min budget i...
2
Svar
35
· Visningar
3 067
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka