Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Ska köra min lilla travar kille i kväll och har lånat alla prylar jag behöver, trots att ajg kört förut har jag fått hjärnslaäpp , hur f*n "lindar" man fast skaklarna?
en liten sak till också, ahr aldrig ställt in en svanskappa, hur skall den sitta?
Hoppas på svar, fort!
Linda fast skaklarna kommer inte jag heller ihåg hur man gör, det var länge sedan jag körde travisar. Men svanskappan spänner jag så att jag kan sätta en tvärhand under den över länden, och lyfter jag lite på handen vill jag ha lite motstånd men ändå "svikt"... (Kommer inte på ordet...) Den ska inte vara så spänd att däckeln åker bakåt när hästen rör sig och inte så slak att den ligger och vilar på hästens rygg/följer hästens konturer över ryggen/baken.
Hoppas du förstår, jag är lite luddig i pallet just nu... För mycket cocosbollar...
Hästmänniskan
Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande.
Bytte stall i augusti, till...
Juridik & Ekonomi Ja finns ingen skyltning (huvudledsskyltar utmed vägen, väjningsstreck/trianglar osv) så gäller högerregeln. Men visst kan det ibland...