Sele till sheltie valp och vuxen

enilorak

Trådstartare
Vilken storlek i hundsele (för koppel) passar en sheltievalp och vuxen sheltie?

Tips på hundbur för sheltie till bil (volvo)?

Rasen skiljer sig oerhört mycket i storlek så det bästa är att åka och prova sele.

Jag har en dubbelbur från MIM till mina två shelties :)

Jag håller med @nordingran :)

Min hund skulle inte kunna ha samma sele som sitt halvsyskon från samma mamma. De skiljer fjorton kilo i vikt :D

Tycker dock att jag sett selen zero dc shorter rekommenderas många gånger om man funderar över modell!

Vi hade en Rukka Form i storlek XXS som är mycket ställbar. Tanken var att han skulle ha den hela livet, men vips hade han vuxit ur den! (Alla trodde att han skulle bli en ganska liten hane men nu rände han iväg och blev ca 40 cm). Men den var ändå jättebra att ha under den växande perioden.

Fast de första veckorna hade vi en Trixie bilsele för katter. :laugh::love:

Liknande trådar

Hundträning https://blogg.agria.se/fredriksteen/2013/06/07/jag-kan-inte-se-nagon-skillnad-i-vem-som-ar-snallast-eller-varst/ Kom över denna text...
Svar
13
· Visningar
1 439
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 224
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
677
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka