Sele till sheltie valp och vuxen

enilorak

Trådstartare
Vilken storlek i hundsele (för koppel) passar en sheltievalp och vuxen sheltie?

Tips på hundbur för sheltie till bil (volvo)?

Rasen skiljer sig oerhört mycket i storlek så det bästa är att åka och prova sele.

Jag har en dubbelbur från MIM till mina två shelties :)

Jag håller med @nordingran :)

Min hund skulle inte kunna ha samma sele som sitt halvsyskon från samma mamma. De skiljer fjorton kilo i vikt :D

Tycker dock att jag sett selen zero dc shorter rekommenderas många gånger om man funderar över modell!

Vi hade en Rukka Form i storlek XXS som är mycket ställbar. Tanken var att han skulle ha den hela livet, men vips hade han vuxit ur den! (Alla trodde att han skulle bli en ganska liten hane men nu rände han iväg och blev ca 40 cm). Men den var ändå jättebra att ha under den växande perioden.

Fast de första veckorna hade vi en Trixie bilsele för katter. :laugh::love:

Liknande trådar

Hundträning https://blogg.agria.se/fredriksteen/2013/06/07/jag-kan-inte-se-nagon-skillnad-i-vem-som-ar-snallast-eller-varst/ Kom över denna text...
Svar
13
· Visningar
1 462
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 446
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 316
Senast: Puffindog
·
R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
807
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka