Sel funderingar, vad är det?

skogstomten

Trådstartare
Satt och surfade runt lite på Norska fjordhästföreningen sida,
hittade bild på en sele som jag blev så fundersam på.
Antar att det är en sorts maratonsele?
Eftersom jag inte lyckas länka till bilden så sparade jag och klippte ned den, hoppas jag inte gör något dumt nu :crazy:
blev bara så nyfiken.
223764686nlRyla_ph.jpg

223764768rdhrMg_ph.jpg

Sv: Sel funderingar, vad är det?

hehe...aldrig sett förut! Sitter kanske extra bra....

har för mig att jag har hört följande .. att detta är en ny brösta, som skall fördela "trycket" mera. men den skall tillpassas lika noga som en coller, då det blir som en "tröja" de har på sig, men har även hört att det är lätt att hästarna blir "skinnflådda" av den då det är mycket läder som ligger ann mot hästen o kan skava .. har jag rätt ..miamiamia!?!

Det enda jag vet om den är att den heter Fransk bröstsele......
Har varit lite nyfiken själv på denna brösta. Men som med allting annat, så är det svårt när man har shettis. Jag menar med storlek.......

lul skrev:
har för mig att jag har hört följande .. att detta är en ny brösta, som skall fördela "trycket" mera. men den skall tillpassas lika noga som en coller, då det blir som en "tröja" de har på sig, men har även hört att det är lätt att hästarna blir "skinnflådda" av den då det är mycket läder som ligger ann mot hästen o kan skava .. har jag rätt ..miamiamia!?!
Ok ja det låter ju intressant fast lite läskigt om dom kan riskera att bli skinnflådda.
Kan det bero på att det blir varmt och tätt där och så friktion på det då tro?

Znozan skrev:
Det enda jag vet om den är att den heter Fransk bröstsele......
Har varit lite nyfiken själv på denna brösta. Men som med allting annat, så är det svårt när man har shettis. Jag menar med storlek.......

Fransk bröstsele? ok, ska leta runt lite och seom jag hitar något intressant, bara för att jag är nyfiken :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 163
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 936
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Jag har en fundering. Jag skaffade en medryttare till vårt sto som stått med dräktig och haft föl innan. Så vi letade medryttare då jag...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 910
Hästmänniskan Jag råkade ut för en grej häromdagen som har bitit sig fast lite och jag skulle gärna vilja höra hur ni hade reagerat i en liknade...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 895
Senast: Mirabilis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30