Sektion K?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Jeeves
  • Startdatum Startdatum
J

Jeeves

Någon som kan förklara vad en welsh sektion K är för ngt? Har faktiskt inte hört talas om denna sektion förut - är det welsharna som är över ponnymått eller?

Ingen världsfråga men blev nyfiken:)

Sv: Sektion K?

Sek K är från Holland NWPCS = Nederland Welsh Pony & Cob Stamboek. Numera heter sek K , NWR= Nederland Welsh Ridingpony. Detta är en helt stängd stambok som avlar en typ av WPB, i dessa ponnyer får det endast förekomma Welsh sek A & B samt fullbloden xx,x och ox.
NWR har idag ett sammarbete med RSF här i Sverige som registrerar och licensierar deras ponnyer. Minimi gränsen är 25% welsh mot WPB som har en minimi gräns på 12,5%.
Så om det i Ponnyns pass står att den är welsh och sedan sek K så är det en Holländsk Ridponny.

Sv: Sektion K?

Tack!:bow:

Nu har jag varit nyfiken så länge, efter att ha läst en annons där det står att den är welsh och sektion K - så fick man lära sig ngt nytt:)

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 093
Senast: Piaff
·
Hundträning Det finns förstås många myter, teorier och metoder runt hundträning. Nos i kiss är väl en av de mest välkända och utdaterade... men idag...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
10 347
Senast: hastflicka
·
Hemmet Någon som kan tipsa om en bra app för väckning, eller väckarklocka eller klockradio. Snooze ska vara reglerbart ned till 3 eller 5...
Svar
5
· Visningar
383
Senast: Badger
·
Hemmet Efter många nöjda år med Boxer så är nu vårt förhållande helt slut. Jag har sagt upp abonnemanget. Först så slutade mitt Tele2 Play...
2
Svar
29
· Visningar
4 076
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka