G
Gauti
Sv: Seg och loj
Ja, okej. Jo kan ju även vara något sådant. Måste nog kolla upp hela hästen överhuvudtaget känns det som. Sambon ska rida på onsdag, alltid nyttigt att se hästen ifrån marken tycker jag. För kan ju bero på mig att han är som han är också. Även jag är less och loj ibland nämligen när man bara lullar på i samma gamla stigar och alltid själv.
Jag hade nog faktiskt börjat med ett blodprov, om du inte varit med om samma hängighet förut o vill prova låta honom vila.
På ett blodprov får du veta hur han har det med hemoglobinet(järnet), protein etc. Brist på järn i blodet ger hängighet, håglöshet och sämre ork. Det kostar några hundralappar och ett vet.besök men det kan vara värt det. Järnbrist kan man ju aldrig vila iordning. Visar blodet sig vara ok kanske det bara är lite vila han behöver.
Kämpa på!
Ja, okej. Jo kan ju även vara något sådant. Måste nog kolla upp hela hästen överhuvudtaget känns det som. Sambon ska rida på onsdag, alltid nyttigt att se hästen ifrån marken tycker jag. För kan ju bero på mig att han är som han är också. Även jag är less och loj ibland nämligen när man bara lullar på i samma gamla stigar och alltid själv.