Seg & Envis

• Ridning
  • Trådstartare Trådstartare Mimmz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 764

Mimmz

Trådstartare
Hej,
När jag rider ut på min häst blir han jätte seg och envis. Man kan inte ens få igång han i trav. Men påvägen em blir han pigg, då är det hur lätt som hälst att trava. Jag rider alltid med sällskap! Så de är inte att han känner sig ensam. Han kan trava/galoppera en liten bit om den andra hästen rider före. Men har ni något tips vad jag ska göra? Det är inte så kul när de knappt går att rida han. ( bara påvägen hem). Och han är oftast seg när man rider på volten bredvid stallet också. Och de går oftast inte att få igång han om inte en annan häst springer framför. Han har inte ont någonstans och sadeln är utprovad! Han är bara väldigt envis och (seg?). Eller ja han är pigg påvägen hem......:confused:

Sv: Seg & Envis

Min gamla häst är likadan, men jag skulle inte kalla honom varken seg eller envis. Han behöver tid på sig att komma igång och värma upp, och när han är igång så blir han pigg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 485
Senast: Emuliiaa
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
2 894
Senast: Badger
·
Ridning Min häst är väldigt tittig på uteritter blir rädd och gärna försöker vända hem. Stannar mycket och när man ber henne att gå fram så... 2
Svar
26
· Visningar
2 240
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 614

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka