Secret Santa 2022

Tomte - Snäll Bukefalist
Fjordfrälst - Dobbis
Nahar - Gnist
Nytant - Therese1988
Klara - Bluefish
YorkWann - astronaut
astronaut - Calmiche
sweep - Kakis
Calmiche - Malin_L
Parellikusken - Ninnurur
Ceta - mumin
cirkus - Caoimhe
cewe - Klara
Jeps - sweep
EZMK - Bapelsin
Snurrfian - EZMK
Takire - Halcyon
Keb71 - athena_arabians
athena _arabians - bollen__
AbCdE- Takire
Marty - cambodia
Cattis_E - Mineur
Sonic76- Fjordfrälst
Ninnurur - mysboll
Lumos_Nox- AbCdE
Diabetikern - Elo
Blacksmithfarm - Diabetikern

Tulip - Ceta

Nu har jag äntligen haft tid att öppna i lugn och ro.
Önskar att tomten fått se mitt ansiktsuttryck när jag öppnade kindertomten. Och sen kom det MER kindergodis 🤩. Muffinsformarna är helt fantastiska och kakmåttet ska jag använda till pepparkaksdegen som jag tänkte baka ut imorgon ♥️ .
Stort tack tomten! Måste dock klura på ledtråden innan jag vågar dra iväg en gissning
0242EAC0-46FE-4BE4-8037-9E2F314DADD0.webp

Nu har det varit paketöppning här, och alltså jag grät!! Så himla fina klappar jag fick av min tomte!! En helt fantastisk mössa med supersöta grisar på :love: Och en läcker tygpåse med gristryck!! De tog andan ur mig så fina de var!!!
Hunden och katterna deltog i öppnandet och det blev lite bråk om den fina flugan (och godiset) men den hamnade till sist på hunden som har mindre päls i vägen :D
Av nån anledning får jag det inte att funka med bild, återkommer med det!
Mitt paket hade Big Santa som avsändare.. men jag undrar om inte @cili kan vara min tomte?

Nu har jag läst ikapp! Vilka absolut underbara klappar, vilken härlig tradition det här är! Ska nu sätta mig och öppna våra (för de andra familjemedlemmarna fick ju också. <3 ) och se om gissningen stämmer. Min tomte var väldig generös med sin ledtråd! 🥰

Nej, jag tomtade åt _Elly_
Attans då! Helt slut på idéer. Men då lägger jag till det i listan, verkar som att ni inte kom med ☺️

Tomte - Snäll Bukefalist
Fjordfrälst - Dobbis
Nahar - Gnist
Nytant - Therese1988
Klara - Bluefish
YorkWann - astronaut
astronaut - Calmiche
sweep - Kakis
Calmiche - Malin_L
Parellikusken - Ninnurur
Ceta - mumin
cirkus - Caoimhe
cewe - Klara
Jeps - sweep
EZMK - Bapelsin
Snurrfian - EZMK
Takire - Halcyon
Keb71 - athena_arabians
athena _arabians - bollen__
AbCdE- Takire
Marty - cambodia
Cattis_E - Mineur
Sonic76- Fjordfrälst
Ninnurur - mysboll
Lumos_Nox- AbCdE
Diabetikern - Elo
Blacksmithfarm - Diabetikern
Tulip - Ceta
Houdinie - _Elly_

Alltså, jag fick ju en stor och tydlig ledtråd, men nu undrar jag om det fanns fler som jag kanske missat. Idag är jag en förhållandevis trubbig kniv jämfört med de andra i lådan, smörkniv ungefär, så vi får se om det infinner sig några snilleblixtar 😬

Nu har jag öppnat mitt paket. Innanför julpappret fanns ett andra lager inslagspapper med fiskar och hajar (kanske en ledtråd!?).

Jag fick en 30-40 cm hög ljusstake (tror jag) som tillsvidare får bo uppepå en bokhylla då katterna annars kommer att välta den.

20221224_205702.JPG

Tack snälla tomten, jag ska luska reda på dig imorgon.

Till mitt tomtebarn vill jag hälsa att det finns en ledtråd i kortet men att den är mycket vag. En annan hade (också?) problem med tullen och fick be om hjälp. :angel:

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
5 502
Senast: cewe
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
76 298
Senast: Jeps
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 809
Senast: Barbabelle
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 415
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar