Secret Santa 2022

Jag måste ha varit otroligt snäll i år, för finare klappar hade jag inte kunnat önska mig. TACK kära tomte, jag blev faktiskt tårögd när jag packade upp dem. Så himla omtänksamt! Vet inte vilken av dem jag blir gladast för, det var faktiskt fullträffar allihop ❤️✨

Jag fick en vacker illustration över trädgårdens småfåglar, en nyckelring i form av en urgullig svampkniv, och en väldigt oväntad klapp som gick rakt in i hjärtat - en vintrig Mulle-mugg 🥹

Tack snälla, snälla du! 🤗 Hundarna hörde mig säga ”Näääeee!” och ”Åååhh!” och trodde de behövde trösta, därav Whippishfötter med på bild 😆

Jag tror förresten att @Ninnurur är min tomte, kan det stämma?
Visa bifogad fil 108809
Nope :) jag visste dock vad du skulle få :angel: :D

Min vana trogen vaknade jag mitt i natten och kunde inte hålla mig.

Tack snälla tomten! Jag fick ett sällskapsspel, och en korg med olika sorters the ( där ett doftar ljuvligt), fröknäcke, chokladhonung, ett doftljus och ett par raggsockar!

Fick också en liten extrapåse det stod ledtråd på. I den påsen var en liten enhörningsformad kattleksak (blev stulen av upphetsad kattunge på stört och en liten ask karameller. Jag har ju uppenbarligen haft Enhörningskaramell som tomte! Jättelogisk!

Tills det slog mig att det måste vara @Diabetikern som är min tomte! Leksaken hänvisar till avataren och karamellerna är sockerfria.

Bifogade filer

• 20221223_203818.webp
    20221223_203818.webp
    124,2 KB · Visningar: 120
Frågan är om det är muminkaffet som är ledtråden...
Hmm
Jag har en annan sak som kan vara en ledtråd, måste klura lite.
Snällt ändå att min tomte tror att jag kan måla ;)
Jag kan knappt rita en streckgubbe.
Men nu blir det lite youtube videos för tips.

Bifogade filer

• 20221224_055013.webp
    20221224_055013.webp
    112,9 KB · Visningar: 112
Japp, jag är vaken.. 🤣

Tack snälla tomte! 🥰 Har ingen aning om vem du är än, men det tar jag tag i senare! ^^

Jättefina silvriga örhänge i form av stjärnor (jag älskar stjärnor, tyvärr kan jag inte använda dessa just som örhänge då jag har 10mm och 6mm töjda hål i öronen..).
Liniment, jättebra! Använder det nog mer till mig själv än till hästen! 😅🙈
2st bars som jag inte testat!
Och en shoppingbag i reflex med måne och stjärnor på! ✨

Visa bifogad fil 108808

Tack igen snälla tomte, återkommer med gissning på vem du är! 😊🎅
Du får väl ta flera hål i öronen 🤷‍♀️:D

Min snälla tomte har skickat ett digitalt presentkort på Panduro och dikten som är min ledtråd, så att jag skulle få en present idag, tack snälla tomten :heart :heart :heart

Har gissningar på vem min tomte kan vara, mest pga paket fastnat i tullen, men vill ha mer på foten innan jag gissar :)

JAG FICK EN HAMSTER!
Tusen tack snälla tomte :love:
Är det @Lumos_Nox som är min tomte? Fick en klurig ledtråd, gav mig mycket huvudbry! Till slut kunde jag koppla den till Harry Potter, och sen lite sökande på Buke.

Utöver hamstern fick jag mörka chokladhästar, en chokladkaka och ett fantastiskt recept på varm choklad som kakan ska användas till samt en mugg :d:love1: En vacker gunghäst som ska få stå på hedersplatsen på mitt nattygsbord och dessutom en bok om hästar och aromaterapi, perfekt!🤩
Tack snälla tomte :heart
38DC6154-5C65-4232-808D-813BB4D4A271.webp

Tack snälla tomten! 😍 En kaffemugg, godis, kattgodis, cappuccino och en superfin väska. Står mitt namn på baksidan på den också 😍 Det var perfekt eftersom väskan jag hade gick sönder förut. Så jag behövde en ny. Tack tack! Kuvertet innehöll häftiga döskalledekaler och ett kort med katter på. Gissar att det är ledtråden men måste nog fundera lite på den.

Bifogade filer

• 20221224_075219.webp
    20221224_075219.webp
    137,6 KB · Visningar: 83
Min tomte är fantastisk :heart Jag har suktat efter lampan men inte unnat mig den, min hund har precis tuggat sönder flertalet av mina coasters och Nugatti 😍 Jag finner inga ord, åt det på ett hotell någonstans men finns inte i butikerna runt där jag bor. Är stor motståndare mot palmolja så det är såååå mycket bättre än Nutella. Och så gott te och choklad :d Tomten har även tänkt på batterier till lampan :idea:. Jag vidhåller min tidiga gissning som pekar på att @sweep kan vara min tomte? Stort Tack 😍
IMG_9729.JPG

Min tomte är fantastisk :heart Jag har suktat efter lampan men inte unnat mig den, min hund har precis tuggat sönder flertalet av mina coasters och Nugatti 😍 Jag finner inga ord, åt det på ett hotell någonstans men finns inte i butikerna runt där jag bor. Är stor motståndare mot palmolja så det är såååå mycket bättre än Nutella. Och så gott te och choklad :d Tomten har även tänkt på batterier till lampan :idea:. Jag vidhåller min tidiga gissning som pekar på att @sweep kan vara min tomte? Stort Tack 😍
Visa bifogad fil 108829
Stämmer bra. Nugatti är norskt och jag är uppväxt med det. Trodde jag skulle behöva åka till Norge för att köpa men ICA hade tagit in det i sortimentet (jag har 10-15 min till norska affärer)

EB406A08-15D4-4B87-8DA3-55082F0CC02D.webp

Men kolla här! Nån som vet att jag gillar färg och att dreamies=bäst i test enligt husets katter!
Gott gott gott godis. Chilifrön 🤩 drink-hästar att göra is av och en underbar enhörning (typ).

Tack, tack snälla tomte som jag inte vet vem det är men gissar på @Lillgrådis (du är väl med i leken åtminstone?)

Stämmer bra. Nugatti är norskt och jag är uppväxt med det. Trodde jag skulle behöva åka till Norge för att köpa men ICA hade tagit in det i sortimentet (jag har 10-15 min till norska affärer)
Ja du skrev du antagligen skulle behöva åka utomlands för att handla i denn tråden och sen stod det paketet var postat i en ort nära norska gränsen, så då kopplade min hjärna ihop det. Sen avslöjade postnordappen ditt namn även om det inte stod på paketet och du hade skrivit ditt förnamn i en tråd när jag sökte på dit nick. Tusen tack du har verkligen prickat rätt 😍

20221224_084204.webp

Så fina klappar! Katterna fick leksaker, Esther är redan igång och leker med råttan. Lukas fick en jultröja och tuggisar. Han var väldigt intresserad när jag öppnade paketet! Jag fick julkulor att måla själv, choklad som ska bli väldigt spännande att smaka och pepparkakor som luktar himmelskt! Superstark @cewe (som jag tror är min tomte)! :love:

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
4 907
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
76 123
Senast: Jeps
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 527
Senast: Barbabelle
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 288
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17