Secret Santa 2022

Jag har öppnat mina paket nu, tack snÀlla tomten!!Visa bifogad fil 108813
Praliner, doftljus, ett fyrkantigt blockljus (block-ljus😅🙃), en ren och en gran.
Ingen etikett pĂ„ pralinerna, sĂ„ funderar pĂ„ om de Ă€r hemmagjorda đŸ€”
Ur-söt renđŸ„° och gran som ocksĂ„ kan vara handgjorda?
Jag chansar halvvilt pÄ att @cili Àr min tomte?
Jag Ă€r helt oskyldig hĂ€r 😁

MEN ALLTSÅ LÄGG AV 😍
IMG20221224091339.webp

Min tomte har alltsĂ„ suttit och stickat targaryen-sigillet till mig, sĂ„ himla glad! Sedan fick jag Ă€ven planeringskalender för gĂ„rdsarbetet, lokal honung med apelsin och saffran (đŸ€€) och en jĂ€ttefin ljushĂ„llare och 3d-julkort. SĂ„ bortskĂ€md och glad jag Ă€r!

Jag fick ledtrĂ„d om en Tysklandsresa som virrat till sig, sĂ„ efter lite efterforskning gissar jag pĂ„ att min tomte Ă€r @Snurrfian 😍

Jag kommer vara sist kvar att gissa tomte!
Fanns det en ledtrÄd mer Àn postort som ju kan vara hittepÄ har jag inte fattat den.

MEN ALLTSÅ LÄGG AV 😍
Visa bifogad fil 108848

Min tomte har alltsĂ„ suttit och stickat targaryen-sigillet till mig, sĂ„ himla glad! Sedan fick jag Ă€ven planeringskalender för gĂ„rdsarbetet, lokal honung med apelsin och saffran (đŸ€€) och en jĂ€ttefin ljushĂ„llare och 3d-julkort. SĂ„ bortskĂ€md och glad jag Ă€r!

Jag fick ledtrĂ„d om en Tysklandsresa som virrat till sig, sĂ„ efter lite efterforskning gissar jag pĂ„ att min tomte Ă€r @Snurrfian 😍
Det stĂ€mmer fint! :) Sjukt stressad nĂ€r jag satt fast i Tyskland och inte hade skickat ivĂ€g nĂ„got paket. đŸ˜« Och nĂ€r jag vĂ€l kom hem sĂ„ kom inte packningen. 🙄
Men paket kom ivÀg tillslut! Ljuskyktan Àr gjord av horn frÄn en liten butik som arbetar med hantverk frÄn vikingatiden. TÀnkte att den bÄde kunde koppla till Games of Thrones och inredning. :)

Det stĂ€mmer fint! :) Sjukt stressad nĂ€r jag satt fast i Tyskland och inte hade skickat ivĂ€g nĂ„got paket. đŸ˜« Och nĂ€r jag vĂ€l kom hem sĂ„ kom inte packningen. 🙄
Men paket kom ivÀg tillslut! Ljuskyktan Àr gjord av horn frÄn en liten butik som arbetar med hantverk frÄn vikingatiden. TÀnkte att den bÄde kunde koppla till Games of Thrones och inredning. :)
Jag Ă€r riktigt sjĂ€laglad, tack sĂ„ himla mycket! Jag och sambon frĂ„gade oss nyss det om det var ben/horn eftersom man sĂ„g pigmenten i hĂ„len, skithĂ€ftigt! Jag har redan gett sambon i uppgift att snida ett bokstĂ€ll till planeringsboken sĂ„ att vi kan ha den uppslagen pĂ„ rĂ€tt vecka i huset sen 😍 Och jag Ă€lskar saffran sĂ„ hur du prickade det Ă€r fantastiskt.

Jag Ă€r riktigt sjĂ€laglad, tack sĂ„ himla mycket! Jag och sambon frĂ„gade oss nyss det om det var ben/horn eftersom man sĂ„g pigmenten i hĂ„len, skithĂ€ftigt! Jag har redan gett sambon i uppgift att snida ett bokstĂ€ll till planeringsboken sĂ„ att vi kan ha den uppslagen pĂ„ rĂ€tt vecka i huset sen 😍 Och jag Ă€lskar saffran sĂ„ hur du prickade det Ă€r fantastiskt.
Jag Ă€r normalt rĂ€tt skeptisk till smaksatt honung men den dĂ€r var fantastiskt god. Åh vad smart att kunna stĂ€lla upp den med ett bokstĂ€ll! Den idĂ©n ska jag kanske stjĂ€la. :)

Skulle egentligen öppna senare men kunde inte hÄlla mig! Taaaaack sÄ mycket snÀlla tomten, jag och katten Àr vÀldigt tacksamma&glada :love1: :bump:
Kattgodiset som förra Ärets SecretSanta fick kissen hooked pÄ, tvÄ leksaker, en bok om enhörningskakor:angel:, bakform med enhörning, reflex ( sÄ bra min slutade funka igÄr!), en bar som man bryter av för att göra varm choklad och ett par kortare tjocksockar som passar fint:heart:heart:heart
IMG_20221224_091341.webp

Min tomte Àr fantastisk! Tack snÀlla! :love:
Visa bifogad fil 108841

Godis till bÄde mig och djuren (ena tuggbenet saknas pga Lova snodde det direkt.)
HÀstarna ska fÄ sina knÀckebröd imorgon, för jag var i stallet i ottan i morse och glömde ta med mig paketet som var "till en liten hÀst".

Tomten har hittat mintchokladgodis till mig! 😍 Min ena ledtrĂ„d var att jag tycker att polkagrisar med mintchokladsmak Ă€r det bĂ€sta godiset, för jag saknar att Ă€ta After Eight. Nu fick jag polkagrismarshmallows (visste inte ens att det fanns?), mintchoklad OCH ett After Eight-liknande godis, men utan mjölkprodukter i. 😋 Tack snĂ€lla allergivĂ€nliga tomte! ❀

NĂ€sta Ă„r blir det schnauzerpepparkakor.

Jag Àr ganska trög nÀr det gÀller ledtrÄdarna och gÄr pÄ att ena dekorationen pÄ paketet hade en text om att den var frÄn Tyskland och att det kunde finnas hÄr av "tvÄ som pÄ Ätta tassar oftast flyger, inte gÄr." Men... Kan @Nytant vara min tomte?
Jaa det Ă€r jag, bra klurat! :banana: SĂ„ roligt att du blev glad för klapparna! Men mĂ€rker att jag mitt recon-arbete mĂ„ste vĂ€ssas till nĂ€sta Ă„r, för jag förstod inte att du hade fler Ă€n en hĂ€st, annars hade jag gjort en med spritsat namn till den andra ocksĂ„ ❀ Att det bara Ă€r smulor kvar av ena hundtuggisen redan gör min morgon 😆 💕

Liknande trÄdar

Tjatter Nej men nu Ă€r det vĂ€l hög tid, tycker ni inte? 2024 Ă„rs upplaga av Secret Santa Ă€r hĂ€r! đŸ€“ Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 184
Senast: zassoo
·
Tjatter Eftersom allmÀnna pÄtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstrÄd startats och anmÀlningar har börjat ramla in redan innan trÄden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
76 255
Senast: Jeps
·
Tjatter I denna evighetslÄnga vinter sÄ mÄste det vara fler Àn jag som lÀngtar efter vÄren. Och vad passar dÄ bÀttre Àn en omgÄng med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 558
Senast: Barbabelle
·
Tjatter PÄ allmÀn begÀran kommer hÀr Ärets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 291
Senast: zassoo
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar