Den enda bukefalist dÀr svart lack och lackstÀmpel kÀndes som den naturligaste saken i vÀrlden, tack sÄ mycket för fina klapparJa, det Àr jag God jul!
---
Tomte - Offer
FjorfrÀlst - Dobbis
Nahar - Gnist
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den enda bukefalist dÀr svart lack och lackstÀmpel kÀndes som den naturligaste saken i vÀrlden, tack sÄ mycket för fina klapparJa, det Àr jag God jul!
Jag Àr helt oskyldig hÀrJag har öppnat mina paket nu, tack snÀlla tomten!!Visa bifogad fil 108813
Praliner, doftljus, ett fyrkantigt blockljus (block-ljus), en ren och en gran.
Ingen etikett pÄ pralinerna, sÄ funderar pÄ om de Àr hemmagjorda
Ur-söt ren och gran som ocksÄ kan vara handgjorda?
Jag chansar halvvilt pÄ att @cili Àr min tomte?
Jag Àr inte din tomteEn av mina ledtrÄdar var att jag Àlskar choklad, jag tror att jag kommer kommer klara julhelgen.
Ville Àr mycket nöjd!
Med tanke pÄ ledtrÄden, @Piglet82 Àr du min tomte?
Whaaat, jag som var sÄ tvÀrsÀker!Nix pix! Jag Àr oskyldig, du fÄr följa glitterspÄret vidare.
Det stĂ€mmer fint! Sjukt stressad nĂ€r jag satt fast i Tyskland och inte hade skickat ivĂ€g nĂ„got paket. Och nĂ€r jag vĂ€l kom hem sĂ„ kom inte packningen.MEN ALLTSĂ LĂGG AV
Visa bifogad fil 108848
Min tomte har alltsÄ suttit och stickat targaryen-sigillet till mig, sÄ himla glad! Sedan fick jag Àven planeringskalender för gÄrdsarbetet, lokal honung med apelsin och saffran () och en jÀttefin ljushÄllare och 3d-julkort. SÄ bortskÀmd och glad jag Àr!
Jag fick ledtrÄd om en Tysklandsresa som virrat till sig, sÄ efter lite efterforskning gissar jag pÄ att min tomte Àr @Snurrfian
Attans, men dÄ gissar jag pÄ @cili istÀllet. Det skulle Àven kunna vara @athena_arabians Men Cili först!Jag Àr inte din tomte
Jag Àr riktigt sjÀlaglad, tack sÄ himla mycket! Jag och sambon frÄgade oss nyss det om det var ben/horn eftersom man sÄg pigmenten i hÄlen, skithÀftigt! Jag har redan gett sambon i uppgift att snida ett bokstÀll till planeringsboken sÄ att vi kan ha den uppslagen pÄ rÀtt vecka i huset sen Och jag Àlskar saffran sÄ hur du prickade det Àr fantastiskt.Det stÀmmer fint! Sjukt stressad nÀr jag satt fast i Tyskland och inte hade skickat ivÀg nÄgot paket. Och nÀr jag vÀl kom hem sÄ kom inte packningen.
Men paket kom ivÀg tillslut! Ljuskyktan Àr gjord av horn frÄn en liten butik som arbetar med hantverk frÄn vikingatiden. TÀnkte att den bÄde kunde koppla till Games of Thrones och inredning.
Jag Àr normalt rÀtt skeptisk till smaksatt honung men den dÀr var fantastiskt god. à h vad smart att kunna stÀlla upp den med ett bokstÀll! Den idén ska jag kanske stjÀla.Jag Àr riktigt sjÀlaglad, tack sÄ himla mycket! Jag och sambon frÄgade oss nyss det om det var ben/horn eftersom man sÄg pigmenten i hÄlen, skithÀftigt! Jag har redan gett sambon i uppgift att snida ett bokstÀll till planeringsboken sÄ att vi kan ha den uppslagen pÄ rÀtt vecka i huset sen Och jag Àlskar saffran sÄ hur du prickade det Àr fantastiskt.
Jag undrar om @Bluefish Àr mintomte?
Inte flummigt! Flammigt!! @HalcyonDet blev lite flummigt men tror det funkar lika bra ÀndÄ
Jaa det Àr jag, bra klurat! SÄ roligt att du blev glad för klapparna! Men mÀrker att jag mitt recon-arbete mÄste vÀssas till nÀsta Är, för jag förstod inte att du hade fler Àn en hÀst, annars hade jag gjort en med spritsat namn till den andra ocksÄ †Att det bara Àr smulor kvar av ena hundtuggisen redan gör min morgonMin tomte Àr fantastisk! Tack snÀlla!
Visa bifogad fil 108841
Godis till bÄde mig och djuren (ena tuggbenet saknas pga Lova snodde det direkt.)
HÀstarna ska fÄ sina knÀckebröd imorgon, för jag var i stallet i ottan i morse och glömde ta med mig paketet som var "till en liten hÀst".
Tomten har hittat mintchokladgodis till mig! Min ena ledtrÄd var att jag tycker att polkagrisar med mintchokladsmak Àr det bÀsta godiset, för jag saknar att Àta After Eight. Nu fick jag polkagrismarshmallows (visste inte ens att det fanns?), mintchoklad OCH ett After Eight-liknande godis, men utan mjölkprodukter i. Tack snÀlla allergivÀnliga tomte!
NĂ€sta Ă„r blir det schnauzerpepparkakor.
Jag Àr ganska trög nÀr det gÀller ledtrÄdarna och gÄr pÄ att ena dekorationen pÄ paketet hade en text om att den var frÄn Tyskland och att det kunde finnas hÄr av "tvÄ som pÄ Ätta tassar oftast flyger, inte gÄr." Men... Kan @Nytant vara min tomte?
NÀmen! SÄ klurigt!Nope jag visste dock vad du skulle fÄ