Secret Santa 2022

Kul att se alla klappar!
Jag övervägde att öppna klockan 03 inatt, men det blev inte så 😇.
Kommer att öppna om ett par timmar, efter stallet.

Under tiden hoppas jag att ni som redan gissat rätt på era tomtar fyller i listan med vem som tomtar för vem så jag kan stryka några namn 😅.

Visa bifogad fil 108831

Men kolla här! Nån som vet att jag gillar färg och att dreamies=bäst i test enligt husets katter!
Gott gott gott godis. Chilifrön 🤩 drink-hästar att göra is av och en underbar enhörning (typ).

Tack, tack snälla tomte som jag inte vet vem det är men gissar på @Lillgrådis (du är väl med i leken åtminstone?)

Riktigt fint paket, men jag var med i denna lek för kanske tio år sedan senast, så det skulle ha varit en långsam postgång även med Postnordmått mätt. :D Men god jul i alla fall!

😍 En av mina ledtrådar var att jag älskar choklad, jag tror att jag kommer kommer klara julhelgen. 😇😁
Ville är mycket nöjd!

Med tanke på ledtråden, @Piglet82 är du min tomte?

Bifogade filer

• 20221224_085538.webp
    20221224_085538.webp
    114,8 KB · Visningar: 103
Alltså jag börjar ju nästan gråta. :heart När jag skrev inatt så hade jag "bara" öppnat mössan, men hade kopplat RÄVEN så klart. 🥰 Sedan cementerade hjärtformade klappen allting. Det är ju fina @cirkus som är min tomte. Och så fina saker hon fixat!

IMG_20221224_085641.webp

Blev faktiskt alldeles tårögd. Till och med fina änglakatten Luna fick vara med. ❤️ Mössan är så läcker och jättemysig, så den har jag på mig nu trots att jag är inomhus. 😁
Helt perfekta klappar. Det känns att de kommer ända från hjärtat. ❤️

Tack snälla tomten 😍

Jag vet ju med mig att jag är lite hemlig, inte öppen profil på sociala medier o inte superaktiv här på Buke under många år så nog inte helt enkel att snoka på (hoppas jag 😂)

Jag fick te, choklad, en lyxig skrivbok och hemgjort julgodis med smak av choklad, kokos o jordnötter, typ bästa kombon som finns😋

Tack, tomten! Ingen aning om vem du är än, gör inget om du råkar försäga dig här i tråden 😎

Bifogade filer

• 20221224_085043.webp
    20221224_085043.webp
    181,8 KB · Visningar: 90
Alltså jag börjar ju nästan gråta. :heart När jag skrev inatt så hade jag "bara" öppnat mössan, men hade kopplat RÄVEN så klart. 🥰 Sedan cementerade hjärtformade klappen allting. Det är ju fina @cirkus som är min tomte. Och så fina saker hon fixat!

Visa bifogad fil 108837

Blev faktiskt alldeles tårögd. Till och med fina änglakatten Luna fick vara med. ❤️ Mössan är så läcker och jättemysig, så den har jag på mig nu trots att jag är inomhus. 😁
Helt perfekta klappar. Det känns att de kommer ända från hjärtat. ❤️
Du vet att den är stickad i reflexgarn va?
Hjärtana är underlgg till när du ska dricka te.
Jag vågade inte skicka kattgodis eftersom Älva har sitt hudkrångel

Bifogade filer

• 41085724-A6CE-4904-B1F4-1D88FA8BD5AE.webp
    41085724-A6CE-4904-B1F4-1D88FA8BD5AE.webp
    133,9 KB · Visningar: 117
Visa bifogad fil 108834
Så fina klappar! Katterna fick leksaker, Esther är redan igång och leker med råttan. Lukas fick en jultröja och tuggisar. Han var väldigt intresserad när jag öppnade paketet! Jag fick julkulor att måla själv, choklad som ska bli väldigt spännande att smaka och pepparkakor som luktar himmelskt! Superstark @cewe (som jag tror är min tomte)! :love:
Det skulle naturligtvis stå SUPERTACK inte superstark. :o :rofl:

Min tomte är fantastisk! Tack snälla! :love:
IMG_20221224_085856734.webp

Godis till både mig och djuren (ena tuggbenet saknas pga Lova snodde det direkt.)
Hästarna ska få sina knäckebröd imorgon, för jag var i stallet i ottan i morse och glömde ta med mig paketet som var "till en liten häst".

Tomten har hittat mintchokladgodis till mig! 😍 Min ena ledtråd var att jag tycker att polkagrisar med mintchokladsmak är det bästa godiset, för jag saknar att äta After Eight. Nu fick jag polkagrismarshmallows (visste inte ens att det fanns?), mintchoklad OCH ett After Eight-liknande godis, men utan mjölkprodukter i. 😋 Tack snälla allergivänliga tomte! ❤️

Nästa år blir det schnauzerpepparkakor.

Jag är ganska trög när det gäller ledtrådarna och går på att ena dekorationen på paketet hade en text om att den var från Tyskland och att det kunde finnas hår av "två som på åtta tassar oftast flyger, inte går." Men... Kan @Nytant vara min tomte?

Visa bifogad fil 108811
Tack min tomte! :love:
Mugg med tåg på, choklad, cerat (hemmagjort?) och te.

Gissar på min tomte är @Takire
Försökte använda orten till hjälp, men stämde inte alls med användarna då dom inte har hund. Då jag fick ledtråd med bild på hundtass med ljus päls. Så leta på buke efter hundar med ljus päls, ingen framgång alls. Tog till fb, och dök upp bild på en shelite. Vet har sett någon har shetland sheepdog på forumet, nu var bara komma på vem, och ja Takire har väldigt söt och fin sheltie på sin användarbild :love:
Rätt! 😃
Ja, ceratet är hemmagjort. Det blev lite flummigt men tror det funkar lika bra ändå 😊

Hoppas teet och chokladen ska smaka och muggen fungera 😁.

God jul 🥰

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
4 953
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
76 123
Senast: Jeps
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 527
Senast: Barbabelle
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 288
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar