Secret Santa 2022

Nu har även jag öppnat! Tack @Klara ! Utbrast "Åh men gud!" och skrattade mig tårögd. Tom askarna var ljuvliga! Jag lovar att prestera bättre frallor i framtiden och att dominera på mormors årliga pepparkaksbak :love:
Visa bifogad fil 108860

Jag fick kort med domherrar, en hönsmössa, två par höns-örhängen, pepparkaksformar med höns och tågform, ett Supermjöl(!), hemgjort julgodis, disktrasa och mjöl-proof förkläde med en personlig touch ✨
För den som inte läst surdegstråden så var det den här bilden @Bluefish la in som gav inspiration till trycket. :laugh:

Screenshot_20221212-175016_Gallery.webp

Flaggan (eller tomteluvan?) i topp för min tomte! ❤❤❤

Fick en skrivbok med världens finaste hund på 🤩:love: och där hade det ju kunnat stoppa egentligen. Men fick också en shetland sheepdog-almanacka, chokladmandlar med havssalt, fint kort med ledtråd (som jag ej löst än 😬). Fick lyxigt hundgodis till hunden också. Det var nog det paketet han slickade på!

Tror jag ska slå in lite av hundgodiset på nytt och låta honom öppna ikväll för de fyra godisbitar jag redan slagit in ratar han 🤣. I alla fall ville han inte öppna de paketen...

20221224_103124.jpg

Just ja, @Therese1988 äppelringarna är också till hästarna, de är ätliga (jag och Whippishen delade på resten).
Det var jättefint med torkad frukt och kanelstänger som dekor. ❤️
Och att skägget hade bråttom att sluka ena tuggisen, det gjorde mig väldigt glad. Hon tror nämligen att hon har bebisar just nu och äter extremt dåligt och försöker mest leta efter de obefintliga bebisarna för att mata dem. Det brukar sluta med att hon gömmer maten någonstans och sen spyr på natten för att magen är helt tom. Tuggisen var en utmärkt aptitretare, för efteråt fick hon iaf in sig liiiiite mat. ❤️

Nu kunde jag inte hålla mig längre! :D
Tack snälla tomte :love:
IMG_20221224_102312.webp

Hade nästan kunnat tro att det är nån som känner mig som tomtat.
Så mycket gott och spelet jag funderat på att köpa men inte fått tummen ur
Skrattade gott åt enhörningen också.. Den ville barnen lägga beslag på direkt, men det kommer inte på fråga :laugh:

Gissningar får jag ta tag i lite senare r dagen lugnat sig :)

Tack snälla tomten 😍
Det tunga paketet som jag var så fundersam över var tofflor att värma i micron, perfekt! Och nyckelringen har jag sett förut och velat ha, så blev jätteglad 🌈
En fin halsduk och en skrubb-grej att diska med 👌

Jag måste dock fortsätta klura på vem det är, jag har en ledtråd men har inte knäckt den än… 🧐

6056CD7A-CC71-4573-98FA-7FFCC6D66F87.webp

Nu har även jag öppnat! Tack @Klara ! Utbrast "Åh men gud!" och skrattade mig tårögd. Tom askarna var ljuvliga! Jag lovar att prestera bättre frallor i framtiden och att dominera på mormors årliga pepparkaksbak :love:
Visa bifogad fil 108860

Jag fick kort med domherrar, en hönsmössa, två par höns-örhängen, pepparkaksformar med höns och tågform, ett Supermjöl(!), hemgjort julgodis, disktrasa och mjöl-proof förkläde med en personlig touch ✨
Den där surdegsfiguren är ju helt genialisk 😂

Nu har jag öppnat mina och hade i en början hum att det var stortomte som skickat. Men jag slänger iväg en fråga till @YorkWann - är du min tomte?

Jag fick:
En t-shirt med bästa texten på.
En dekal som det står "snakes can be cuddly too"
Karterna fick godis
Jag fick kindergodis och te.
Målarböcker för vuxna, målarpennor och kalligrafipennor 😍
Det stämmer! Var det teerna du tog det på? 😁 Hoppas du blev nöjd!

Min vana trogen vaknade jag mitt i natten och kunde inte hålla mig.

Tack snälla tomten! Jag fick ett sällskapsspel, och en korg med olika sorters the ( där ett doftar ljuvligt), fröknäcke, chokladhonung, ett doftljus och ett par raggsockar!

Fick också en liten extrapåse det stod ledtråd på. I den påsen var en liten enhörningsformad kattleksak (blev stulen av upphetsad kattunge på stört och en liten ask karameller. Jag har ju uppenbarligen haft Enhörningskaramell som tomte! Jättelogisk!

Tills det slog mig att det måste vara @Diabetikern som är min tomte! Leksaken hänvisar till avataren och karamellerna är sockerfria.
Hoppas teerna passar. Vill du veta exakt vad det är för sorter kan du läsa om de här. Amalias Fröjd

Hoppas du tycker om det ❤️

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
5 305
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
76 268
Senast: Jeps
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 600
Senast: Barbabelle
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 291
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare