se o lär hur VI INTE ska göra----

Sv: se o lär hur VI INTE ska göra----

aaltså.. INTE glömma respekten till våra 4 benta vänner....

finner inget fel i att slakta hästar, det är behandlingen och transporten dit som vi måste göra något åt. Efter en snabb smärtfri död spelar det ingen roll vad som händer.

Uuuuuusch va jag grät!!!:cry:

Om jag skulle vara tvungen att ta bort min häst skulle jag aldrig aldrig skicka iväg henne med transport.
Hon skulle få dö hemma där hon är trygg och där jag ser vad som händer henne.

finner inget fel i att slakta hästar, det är behandlingen och transporten dit som vi måste göra något åt. Efter en snabb smärtfri död spelar det ingen roll vad som händer.

absolut, det är inte att skicka dom t slakt som är problemet.. utan att vi inget vet om hur o var dom hamnar... och hur vissa lr många slakterier behandlar dom innan... nödvändigt att sticka en häst m en kniv på olika punkter för att göra den förlamad.. lr skjuta den m gevär o inte veta om man träffar,, det är djurplågeri:bow: så vi måste va mer försiktiga med huruvida man ska slakta en häst lr inte..:rofl:

Om jag skulle vara tvungen att ta bort min häst skulle jag aldrig aldrig skicka iväg henne med transport.
Hon skulle få dö hemma där hon är trygg och där jag ser vad som händer henne.

Precis, håller med :bow:

Usch...nu rinner tårarna....:cry:

fy,blev alldeles ledsen. Den dagen jag måste ta bort någon av mina så ska den/dom få somna in hemma.

Usch ja. Hemskt är det, men tyvärr nödvändigt..... fast man kan ju välja att göra det på olika sätt.

Slakterier är det inget fel på, det är transporten å behandlingen det är fel på.

Sedan så är dessa bilder knappast tagna i sverige iochmed att vi har väldikt strikta lagar om hur djur ska behandlas genom hela vägen till slakteriet, i slakteriet å hur den blir slaktad.

ännu en i raden av dessa slaktfilmer. denna var jättefin och med en gripande taxt, men jag håller med om att det är inte fel att SLAKTA hästen och använda kött och dylikt, vad som är fel är BEHANDLINGEN innan djuren är döda, alltså transport --> skottet i pannan. Med en human omvårdnad innan, och en värdig avslutning, ser jag inget fel i att slakta. Men det där? Fruktansvärt.

Verkligen, det man borde göra något åt är alla sorters transport av djur till slakterier och behandlingen innan slakt å själva ögonblicket dom "tas bort". Syftar mest på andra länders behandling, sverige har ju inga väntetider på slakterier för häst. Då skjuts dom på en gång alternativt får vänta en stund i transporten tillsammans med ägaren.
Sverige har ju grymt bra lagar om allt detta, väldigt skönt å positivt tycker jag. enda som skulle behöva bättras på är ju hur kycklingar å höns har det.

jag väljer att visa dessa filmer för att jag vill att vi ska bli påminnda dagligen av att detta fortgår varje dag..... dock inte denna utsträckning i sverige tack o lov men i övriga världen på olika sätt. Och att vi alla här kan göra något . tänk vilken respons om ALLA på buke m.m kunde göra något, för det kan vi.. bara vi vet vart vi ska börja..;=)

jag väljer att visa dessa filmer för att jag vill att vi ska bli påminnda dagligen av att detta fortgår varje dag..... dock inte denna utsträckning i sverige tack o lov men i övriga världen på olika sätt. Och att vi alla här kan göra något . tänk vilken respons om ALLA på buke m.m kunde göra något, för det kan vi.. bara vi vet vart vi ska börja..:bump:

Finns ju massvis vi kan göra. Dock krävs det att flera gör det nästan helst flertal länder helst för att det ska få efekt.
Det är att ställa krav på köttproducenterna. Hur vi vill att djuren ska behandlas under hela sitt liv inklusive slakt delen. Och enbart köpa kött från länder som har bra djurhållning och slaktsystem. på så sätt kan man göra mycket nytta och skillnad iochmed att producenterna måste rätta sig efter vad konsumenterna vill ha ut av dom produkter som dom köper.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 537
Senast: Sezziyanen
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
5 165
Senast: skogaliten
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ...som jag hade mellan 2006 och 2022 och har beviljat fram till juni 2024 som det är just nu... Idag var det bistert. En av låsgubbarna...
Svar
3
· Visningar
892
Senast: IngelaH
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
2 082
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar