Alltså ingen konst alls. Ingen konst kommer att försköna landskapet/stadsbilden för alla. Vad som förskönar är oerhört subjektivt och vem ska ha rätten att ha tolkningsföreträde?Konst som förskönar landskapet/stadsbilden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså ingen konst alls. Ingen konst kommer att försköna landskapet/stadsbilden för alla. Vad som förskönar är oerhört subjektivt och vem ska ha rätten att ha tolkningsföreträde?Konst som förskönar landskapet/stadsbilden.
Var har jag skrivit att jag tycker att just den konsten du vill ha bort är misslyckad? Jag har skrivit att endel (inte specificerat vilken) konst är mindre lyckad i offentliga rum (som exempel en docka av ett barn som är skjutet i huvudet)Du kallar den konst jag vill ha bort för "misslyckad". Då kan man undra vad det är som är obehagligt med att vilja ha bort den "misslyckade" konsten.
Var har jag skrivit att jag tycker att just den konsten du vill ha bort är misslyckad? Jag har skrivit att endel (inte specificerat vilken) konst är mindre lyckad i offentliga rum (som exempel en docka av ett barn som är skjutet i huvudet)
I mitt inlägg som jag nu läst tre ggr extra nu för att kontrollera mitt minne används inte ordet misslyckad en enda gång. Ordet misslyckad är absolut inte synonymt med mindre lyckad
Konst som förskönar landskapet/stadsbilden.
Alltså ingen konst alls.
Så då hänger vi upp Libyens flagga överallt.Stämmer inte alls. Exempelvis gröna ytor ger en ökad livskvalitet.
Därför att du och jag inte har samma åsikt om vad som är mindre lyckat som konst.Korrigerar min citering.
Du kallar den konst jag vill ha bort för "mindre lyckad". Då kan man undra vad det är som är obehagligt med att vilja ha bort den "mindre lyckade" konsten.
Så då hänger vi upp Libyens flagga överallt.
Fast nu gick du över från att diskutera konst till att diskutera parkförvaltningMed gröna ytor menar jag växter och planteringar. Det ger en ökad livskvalitet för människor som är i dess närhet. Det är också rimligt att kräva om man ska lägga skattemedel på det.
Med gröna ytor menar jag växter och planteringar. Det ger en ökad livskvalitet för människor som är i dess närhet. Det är också rimligt att kräva om man ska lägga skattemedel på det.
Fast nu gick du över från att diskutera konst till att diskutera parkförvaltning
Konst som konst. Om skattemedel ska läggas på ett verk oavsett vad det är så är det rimligt att kräva att livskvaliteten förbättras. Samma sak kan sägas när man lägger ner pengar på arkitektur.
Formklippta buskar kan vi nog enas om som konst då. Jättekukar då tack!
Då är frågan, vad är inte politiskt provocerande konst? Och då menar jag att det inte ska vara provocerande för någon, att konsten inte är provocerande för SD räcker inte.Spelar ingen roll om det är mycket eller lite. Poängen är att det är olämpligt att använda skattemedel för att köpa in politiskt provocerande konst.
Där har du en negativ bidragande effekt genom formklippningen i det fallet, så uppenbarligen både mer ekonomiskt och bättre för folkhälsan att inte formklippa buskarna enligt den obscene konstnärens önskemål.
Då är frågan, vad är inte politiskt provocerande konst?
Hahaha.Konst som förskönar landskapet/stadsbilden.
Vill man bli provocerad av konst, visst...Konst som inte är gjord i syfte att provocera och som dessutom inte provocerar annat än i undantagsfall.
Menskonst och stora kukbilder fallerar på båda dessa punkter.
Enligt vems åsikt?Spelar ingen roll om det är mycket eller lite. Poängen är att det är olämpligt att använda skattemedel för att köpa in politiskt provocerande konst.