SD vill påverka den offentliga konsten (Utbruten från vad gör vi, del 105)

Du kallar den konst jag vill ha bort för "misslyckad". Då kan man undra vad det är som är obehagligt med att vilja ha bort den "misslyckade" konsten.
Var har jag skrivit att jag tycker att just den konsten du vill ha bort är misslyckad? Jag har skrivit att endel (inte specificerat vilken) konst är mindre lyckad i offentliga rum (som exempel en docka av ett barn som är skjutet i huvudet)
I mitt inlägg som jag nu läst tre ggr extra nu för att kontrollera mitt minne används inte ordet misslyckad en enda gång. Ordet misslyckad är absolut inte synonymt med mindre lyckad
 
Var har jag skrivit att jag tycker att just den konsten du vill ha bort är misslyckad? Jag har skrivit att endel (inte specificerat vilken) konst är mindre lyckad i offentliga rum (som exempel en docka av ett barn som är skjutet i huvudet)
I mitt inlägg som jag nu läst tre ggr extra nu för att kontrollera mitt minne används inte ordet misslyckad en enda gång. Ordet misslyckad är absolut inte synonymt med mindre lyckad

Korrigerar min citering.

Du kallar den konst jag vill ha bort för "mindre lyckad". Då kan man undra vad det är som är obehagligt med att vilja ha bort den "mindre lyckade" konsten.
 
Fast nu gick du över från att diskutera konst till att diskutera parkförvaltning

Konst som konst. Om skattemedel ska läggas på ett verk oavsett vad det är så är det rimligt att kräva att livskvaliteten förbättras. Samma sak kan sägas när man lägger ner pengar på arkitektur.

Konsekvensen av menskonst och stora kukbilder lär vara höjt blodtryck till förbipasserande. Knappast något att lägga skattemedel på.

Att kulturarbetare inte gillar detta förslag är självklart eftersom det då kräver att kulturarbetarna läser på och gör ett vettigt jobb, istället för något som bara faller dem in, oavsett konsekvens för allmänheten.
 
Formklippta buskar kan vi nog enas om som konst då. Jättekukar då tack!

Där har du en negativ bidragande effekt genom formklippningen i det fallet, så uppenbarligen både mer ekonomiskt och bättre för folkhälsan att inte formklippa buskarna enligt den obscene konstnärens önskemål.
 
Där har du en negativ bidragande effekt genom formklippningen i det fallet, så uppenbarligen både mer ekonomiskt och bättre för folkhälsan att inte formklippa buskarna enligt den obscene konstnärens önskemål.

Det var inte konstnärens önskemål utan mitt önskemål. Jag försökte hitta en kompromis i demokratisk anda. Jag viker mig om du på vetenskaplig grund kan styrka ditt påstående att buskar klippta som kukar har negativ inverkan på folkhälsan.
 
Spelar ingen roll om det är mycket eller lite. Poängen är att det är olämpligt att använda skattemedel för att köpa in politiskt provocerande konst.
Enligt vems åsikt?

Vad jag menar är att i stort sett vad som helst kan vara politiskt provocerande konst. Det som blir kvar när man plockat bort allt som kan vara politiskt provocerande så är det inte mycket kvar. En vacker skog, ett gråtande barn, en bil, ett vattenfall, ett regnigt landskap. Allt kan vara politiskt provocerande beroende på sammanhang och betraktare.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp