SD nu 3:e störrsta parti. Del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då går det bra att göra avtal även om landet förtrycker människor och halshugger dom. Vad är det för jävla konstig syn. Det rakryggigaste vore väl att varken köpa eller sälja till dom länder som halshugger människor och förtrycker kvinnor. Men det vill Sverige inte. Konstigt att regeringen inte vet bäst där

Där håller jag helt med- en jävla konstig syn att så mkt annat duger ,ex barnarbete och kraftigt lågavlönande som ska producera överkonsumtionsvaror till oss så vi konsumerar och menar konsumtionen lyfter vår ekonomi, när vi själva utövar förtryck för att få ekonomin att lyfta.

Ser du det som ett problem? Kommer SD att förbättra jämställdheten?

Det beror på. Allt är inte bra i deras jämställdhetspolitik men de lyckas undvika en del fällor som övriga partierna går i när det kommer till att förklara varför t.ex lönegapet ser ut som det gör och har därmed bättre möjligheter att utveckla bättre förslag på området. I starkt konservativa och nationalistiska Ungern så ligger det ojusterade lönegapet på 0% sedan en tid tillbaka. I genusmedvetna feministteoretiska Sverige så är det 15% och ser inte ut att bli 0% på flera decennier. Svårt att förklara det med den här världsomspännande patriarkala ordningen som systematiskt värdediskriminerar kvinnors arbete.

Det beror på. Allt är inte bra i deras jämställdhetspolitik men de lyckas undvika en del fällor som övriga partierna går i när det kommer till att förklara varför t.ex lönegapet ser ut som det gör och har därmed bättre möjligheter att utveckla bättre förslag på området. I starkt konservativa och nationalistiska Ungern så ligger det ojusterade lönegapet på 0% sedan en tid tillbaka. I genusmedvetna feministteoretiska Sverige så är det 15% och ser inte ut att bli 0% på flera decennier. Svårt att förklara det med den här världsomspännande patriarkala ordningen som systematiskt värdediskriminerar kvinnors arbete.

Eurostat lämnar 2012 uppgifterna om att lönedifferensen mellan män och kvinnor i Ungern är 20,1%.
I Sverige är den 15,9%.

Kan då verkligen din siffra stämma?

http://ec.europa.eu/justice/gender-equality/files/gender_pay_gap/140319_gpg_en.pdf

Eurostat lämnar 2012 uppgifterna om att lönedifferensen mellan män och kvinnor i Ungern är 20,1%.
I Sverige är den 15,9%.

Kan då verkligen din siffra stämma?

http://ec.europa.eu/justice/gender-equality/files/gender_pay_gap/140319_gpg_en.pdf

Ja. Det ojusterade lönegapet är/mäts i medianen för heltidsarbetare.
http://www.oecd.org/employment/emp/40846335.pdf s.26

Gender wage gap (%) 1996/2006
Hungary 18/0
Sweden 16/15

Sen vill jag inte påstå att Ungern är en jämställdhetsförebild på alla sätt och vis. Men förklaringsmodellen i Sverige är ofta att det går väldigt långsamt att förändra på grund av att lönegapet är orsakat av patriarkala strukturer och normer som tar väldigt lång tid att förändra. Men Ungern visar ju att det går uppnå stora förändringar på relativt kort tid.

Det är lite lustigt att de största islamofoberna tycker att Sverige ska viks sig platt för det förtryck mot medmänniskor som pågår i islams namn. Kan någon förklara?
Men du älskar ju islam :o och islamisterna så till den milda grad att du vill ha hit så många som möjligt. Och ser gärna att de bygger sina moskéer och blir undervisade i Koranen och sharia lagarna. De ser ju helst att sharia införs i Sverige så fort som möjligt och mångas inställning till svenska kvinnor har ju framgått i media i flera år.

Nej. Jag tycker det är en korrekt beskrivning av fängelse med tillhörande piskstraff för någon som skrivit en blogg. En ganska snäll beskrivning till och med, men ändå tydligt markerat att det inte är acceptabelt för en modern stat.

Kan vi inte stå upp rakryggat för något så basalt så är det för jävla illa ställt.
Nej speciellt inte om man jämför de häktningstider vi tillåter oss i Sverige jämfört med länder som sätter rättssäkerheten högre...

Det är väldigt lätt för Saudisk lag gäller inte i Sverige, något du kan lägger märke till när du ser kvinnor köra bil.

Väldigt lätt? Jojo......Vad bra då att det bara är lagen i Saudi som förtrycker kvinnor o när lagen försvinner vid boende i annat land så försvinner förtrycket.

Jag trodde religionen var det största problemet, större än om "lagen " ändras men så är jag inte insatt.

Jag trodde religionen var det största problemet, större än om "lagen " ändras men så är jag inte insatt.

Där tror du fel.

"idag utgör flickorna över hälften av eleverna i en majoritet av muslimska länder. I ett par muslimska länder utgör kvinnorna över 60% av studenterna på högskolor och universitet"

Vems Islam sid 113.

Och ser gärna att de bygger sina moskéer och blir undervisade i Koranen och sharia lagarna.

Självkart ska muslimer kunna bygga moskéer och bli undervisade i koranen och sharia. Det många varianter av sharia och många tolkningar av koranen. Amina Wadud, kvinnlig Imam har en helt annan än Wahabiterna.

Självkart ska muslimer kunna bygga moskéer och bli undervisade i koranen och sharia. Det många varianter av sharia och många tolkningar av koranen. Amina Wadud, kvinnlig Imam har en helt annan än Wahabiterna.
Jaha och om man är Imam och röstar på SD då?

Men du älskar ju islam :o och islamisterna så till den milda grad att du vill ha hit så många som möjligt. Och ser gärna att de bygger sina moskéer och blir undervisade i Koranen och sharia lagarna. De ser ju helst att sharia införs i Sverige så fort som möjligt och mångas inställning till svenska kvinnor har ju framgått i media i flera år.

Jag har full respekt för mina medmänniskor och deras frihet att bekänna sig till vilken religion de vill. Och i det ingår att man får bygga moskeer och undervisa i Koranen och allt annat som hör till.

Jag älskar ingen religion alls. Du har som vanligt helt missuppfattat mina budskap och sätter diametralt felaktiga åsikter på mig.

Inte heller förespråkar jag något "ha hit så många som möjligt." Jag förespråkar att vi tar emot de som söker asyl här, som har asylskäl, och sedan förespråkar jag fri migration som en vision. Jag har aldrig någonsin framfört åsikten att vi ska marknadsföra Sverige och erbjuda gratisresor hit för att så många som möjligt ska komma hit. Din lilla fantasi.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Äldre Snart startar valrörelsen inför extra valet och nu säger var 3:e väljare att man ska rösta på något annat parti än vad man gjorde i...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
78 863
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar