SD nu 3:e störrsta parti. Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilka partier är det som levererar alla dem som hotar och trakasserar/terroriserar Sverigedemokrater?
SD-politiker har fler anmälda hot och skadegörelse än andra politiker enligt säpo.

Säkerligen hittar vi en del heta känslor bland de grupper som är SD:s måltavla. Driver man en aggressiv politik kan man nog förvänta sig aggressivitet tillbaka. En sak är säker: det för inte svenskar och invandrare närmare varandra. Snarare tvärtom.

Ett av SD:s senaste tilltag kan ni läsa om här: http://www.aftonbladet.se/kultur/article20012410.ab

Säkerligen hittar vi en del heta känslor bland de grupper som är SD:s måltavla. Driver man en aggressiv politik kan man nog förvänta sig aggressivitet tillbaka. En sak är säker: det för inte svenskar och invandrare närmare varandra. Snarare tvärtom.

Ett av SD:s senaste tilltag kan ni läsa om här: http://www.aftonbladet.se/kultur/article20012410.ab

Ja, se där, har vi ju järnrörsmannen igen. På topp-plats i partiet. Med nya tokiga idéer om hur man ska särskilja "de" och "vi", som är uppenbarligen mycket, mycket viktigare än att ta itu med riktiga samhällsproblem - som integrationen. Särskilt som järnrörsmannen Ekeroth är andra generationens invandrare och direkt hamnar i sitt eget register över de som inte tillhör "vi". Eller var det kanske hudfärg som var det viktiga nu?

Vilket annat parti i Sverige hade kunnat låta bli att låta vederbörande lämna alla politiska uppdrag?

Just det.

QED.

Så han vill ha tillbaka den gamla nian som inledde de 4 sista siffrorna hos dem som var inte föddes till sitt personnummer utan tilldelades det.
Det är väl bara en handfull år sedan det försvann och inte pga av etiska skäl utan av praktiska skäl,
Men det är väl en av de frågor som kan kastas i papperskorgen som knasiga.

Tänk då skulle ju Prinsessorna o prinsen hamna i samma register som en massa löst folk.. det går ju inte för sig ;)

Ja, se där, har vi ju järnrörsmannen igen. På topp-plats i partiet. Med nya tokiga idéer om hur man ska särskilja "de" och "vi", som är uppenbarligen mycket, mycket viktigare än att ta itu med riktiga samhällsproblem - som integrationen. Särskilt som järnrörsmannen Ekeroth är andra generationens invandrare och direkt hamnar i sitt eget register över de som inte tillhör "vi". Eller var det kanske hudfärg som var det viktiga nu?

Vilket annat parti i Sverige hade kunnat låta bli att låta vederbörande lämna alla politiska uppdrag?

Just det.

QED.

När infördes personnumren och vilken regering satt vid makten då?
Och införde en registrering av alla i utlandet födda?

För alla som älskar korrelationer (och vägrar att analysera orsak och verkan) är det ganska övertydligt att SD:s grundande var det som fick sysselsättningsgraden att falla som en sten.

Titta bara! Sysselsättningsgraden faller som en sten efter att partiet bildades. Gav vi upp hoppet redan då?

syssel.jpg

Sedan 1996 har den trots @No1 s olika dystopiska slutsatser stigit konstant och vi har 600.000 fler människor i arbete som bidrar till den svenska välfärden. En välfärd som är "så mycket bättre" än den någonsin varit.

För alla som älskar korrelationer (och vägrar att analysera orsak och verkan) är det ganska övertydligt att SD:s grundande var det som fick sysselsättningsgraden att falla som en sten.

Titta bara! Sysselsättningsgraden faller som en sten efter att partiet bildades. Gav vi upp hoppet redan då?

syssel.jpg

Sedan 1996 har den trots @No1 s olika dystopiska slutsatser stigit konstant och vi har 600.000 fler människor i arbete som bidrar till den svenska välfärden. En välfärd som är "så mycket bättre" än den någonsin varit.
Så du tror det berorodde på SD, jaja, jag som hela tiden var övertygad om att det hängde samman med den stora krisen som slog till då. Tänk så fel man kan ha ;)

Så du tror det berorodde på SD, jaja, jag som hela tiden var övertygad om att det hängde samman med den stora krisen som slog till då. Tänk så fel man kan ha ;)

Självklart. @Oldie vet precis hur jag resonerar om du vill ha en närmare analys av en bildad svensk i stugan. Kriget i Balkan beror egentligen också på saker som SD-grundarna gjorde. Jag har fler sensationella nyheter sparade till senare.

Borde det då inte vara invandrare som attackerar SD-are? Det är det emellertid inte.

syssel.jpg

Problemet här är inte min analytiska förmåga utan att jag har rätt taskig fantasi.

Självklart. @Oldie vet precis hur jag resonerar om du vill ha en närmare analys av en bildad svensk i stugan. Kriget i Balkan beror egentligen också på saker som SD-grundarna gjorde. Jag har fler sensationella nyheter sparade till senare.
Nu får du nog lugna ner dig med glöggen.
Jag är till 100% övertygad om att sysselsättning radens ändrande berodde på krisen, knappas SD. Att kriget i Balkan eskalerade som det gjorde berodde till del på vissa EU-länders agerande, bland annat, men du är väl av en annan mening ;)

Förmodligen av samma anledning som när den infördes av Erlander o co.
För att lättare kunna registrera utlänningarna som kommer till Sverige.

Inget jag försvarar, bara ngt jag konstaterar.

Jag reagerade nog på att du tog så lätt på det, därav min fråga. "Knasigt" är ju en rätt grav underdrift i sammanhanget, kan jag känna.

Jag vet inte riktigt vad du menar med invandrarkritiskt. Jag har heller ingen erfarenhet av det. Däremot kan det dessvärre räcka med att intervjua en mörkhyad kvinna om matlagning för att mejlboxen ska bli full av kommentarer i stil med: "här öppnar jag tidningen för att läsa om recept, och vad får jag se? En n***r! Äckligt är vad det är! varför ger ni utrymme åt sådant pack?"

Det är chockerande att läsa många gånger.

Åsa Linderborg fick själv känna hur den åsiktskorridor, som hon f.ö själv har varit med om att skapa, krymper.

Efter att i kryptiska ordalag ha satt sin vassa pennkniv i Alice Bah Kuhnke slog ironiskt nog boomerangen tillbaka.

Under rubriken "Åsiktspoliserna förgiftar debatten" saxar jag det här:

"Detta gör att jag anklagas på en rad olika ställen för att ha rasistiska fördomar varje gång jag ser en svart.
Att min kritik mot Alice Bah Kuhnke handlar egentligen inte om att kulturministern är inkompetent, utan om att hon är svart. "

Jag kan inte låta bli att skratta åt det bisarra!
En person som har kastat rasistanklagelser till höger och vänster får nu själv simma motströms i de tsunamivågor av rätta åsikter som hon och hennes gelikar toppsurfat på.

Paralleller till Frankensteins monster någon?

Sakine Madon (Norran och Expressen) får gång efter gång värja sig mot "den rätta åsiktseliten" som menar att Sakine springer SD's ärenden när hon i sina kolumner kritiserat bla. hederskulturen, islamiseringen, Husbyupploppen etc.

Senast ändrad:
Åsa Linderborg fick själv känna hur den åsiktskorridor, som hon f.ö själv har varit med om att skapa, krymper.

Efter att i kryptiska ordalag ha satt sin vassa pennkniv i Alice Bah Kuhnke slog ironiskt nog boomerangen tillbaka.

Sanning med modifikation. Det finns i dag ingen i mediebranschen som har någon större respekt för Bah Kuhnke och det beror absolut inte på hennes hudfärg, utan på bristande besked om presstöd, momssatser och annat som annars hade fått varje mediechef att jubla. Nu valde hon att vara passiv och i en bransch som förlorar 300-400 journalister om året är det en katastrof. Inte bara för mediebolagen själva, utan även för den demokratifunktion som medierna besitter. Åsa var bara den första som sa rätt ut vad precis alla besviket konstaterat.

Men ja, jag kan hålla med om att åsiktskorridoren är smal många gånger. Men det Avpixlat och många andra tveksamma publikationer ägnar sig åt är inte att bredda åsiktskorridoren, utan många gånger handlar det om rent förtal och hets mot folkgrupp. Tyvärr är det svårt dock att driva den typen av processer, vilket Åsas artikelserie prövade.

Jag konstaterar att aggressivt beteende föder aggressivt beteende. Det är inget råd alls, utan reflektion över orsak och verkan.

Onekligen intressant reflektion över orsak och verkan.

Jag utgår ifrån att det hör till vanligheten att du anser att det är den våldsdrabbade som "har frågor att fundera över".

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 403
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar