Scrapbooking?

Mitten

Trådstartare
Är det någon som håller på med sånt? Som har gjort om barnen? Jag är nybörjare men tycker att det är pinsamt roligt med scrapbooking, och håller på med Elinas-första-tid-albumet :love:. Är det någon som har lite fotade alster att visa upp? Går såklart bra med andra motiv än barnen också, jag är mest inne på det för jag letar barninspiration!
Jag skall lägga upp några jag gjort, så fort jag samlat mod och tankat över bilderna från kameran :bump:
 
Sv: Scrapbooking?

Jag har gjort en massa men är inte speciellt duktig, och inte heller lika rik som jag skulle vilja vara :D Man kan ju köpa hur mycket coola saker som helst att scrappa med. Jag ska se sen om jag kan fota nåt ur hans album.
 
Sv: Scrapbooking?

Oj fanns det ett hem å hobbyforum? Visste inte jag ens :o

Här är iallafall vad jag gjort senast ... jag är inte så duktig och det är lite frustrerande men det går bättre och bättre !!


DSC_1885.jpg


DSC_1883.jpg


DSC_1888.jpg


DSC_1886.jpg
 
Sv: Scrapbooking?

Vad fint! Jag har precis börjat scrappa o det är lite svårt att komma på idéer ibörjan. Jag har gått med i creative club o väntar på mitt första paket. Någon som är med där? Var köper ni ert material?
 
Sv: Scrapbooking?

Jag handlar på Panduro och vissa småbutiker i stan... så har jag en tjej i mitt område som har webbshop, kurser och sånt. Urpraktiskt :D
 
Sv: Scrapbooking?

Jag tänker inte säga mer än: WOW!

När man kollar i scrapbookböcker så har de alltid utskrivna texter till bilderna. Jag förstår inte riktigt hur man går till väga för att få datorskrivna texter...vet du/någon??

Och transparent papper med bokstäver på har jag också sett. Var finns det? Och stoppar man bara in det i skrivaren och skriver ut?
 
Sv: Scrapbooking?

Pappersbokstäverna kan man stansa ut med stansmaskiner och sånt, eller köpa färdiga alfabeten i pysselbutiken. Eller så köper man klistermärken med bokstäver ... eller så skriver man för hand med glittrig penna :)