Scrapbooking?

Mitten

Trådstartare
Är det någon som håller på med sånt? Som har gjort om barnen? Jag är nybörjare men tycker att det är pinsamt roligt med scrapbooking, och håller på med Elinas-första-tid-albumet :love:. Är det någon som har lite fotade alster att visa upp? Går såklart bra med andra motiv än barnen också, jag är mest inne på det för jag letar barninspiration!
Jag skall lägga upp några jag gjort, så fort jag samlat mod och tankat över bilderna från kameran :bump:
 
Sv: Scrapbooking?

Jag har gjort en massa men är inte speciellt duktig, och inte heller lika rik som jag skulle vilja vara :D Man kan ju köpa hur mycket coola saker som helst att scrappa med. Jag ska se sen om jag kan fota nåt ur hans album.
 
Sv: Scrapbooking?

Oj fanns det ett hem å hobbyforum? Visste inte jag ens :o

Här är iallafall vad jag gjort senast ... jag är inte så duktig och det är lite frustrerande men det går bättre och bättre !!


DSC_1885.jpg


DSC_1883.jpg


DSC_1888.jpg


DSC_1886.jpg
 
Sv: Scrapbooking?

Vad fint! Jag har precis börjat scrappa o det är lite svårt att komma på idéer ibörjan. Jag har gått med i creative club o väntar på mitt första paket. Någon som är med där? Var köper ni ert material?
 
Sv: Scrapbooking?

Jag handlar på Panduro och vissa småbutiker i stan... så har jag en tjej i mitt område som har webbshop, kurser och sånt. Urpraktiskt :D
 
Sv: Scrapbooking?

Jag tänker inte säga mer än: WOW!

När man kollar i scrapbookböcker så har de alltid utskrivna texter till bilderna. Jag förstår inte riktigt hur man går till väga för att få datorskrivna texter...vet du/någon??

Och transparent papper med bokstäver på har jag också sett. Var finns det? Och stoppar man bara in det i skrivaren och skriver ut?
 
Sv: Scrapbooking?

Pappersbokstäverna kan man stansa ut med stansmaskiner och sånt, eller köpa färdiga alfabeten i pysselbutiken. Eller så köper man klistermärken med bokstäver ... eller så skriver man för hand med glittrig penna :)
Man kan ju rita och klippa på fri hand också!

Annars så har jag gjort så att jag har skrivit något på datorn, skrivit ut på vanligt papper, och sen har jag klistrat över de mönstrade papprena jag vill använda, och sen skrivit ut samma sida igen - då hamnar texten på det fina pappret :idea:

Jag har bara just börjat, tycker det är skitkul! Känns liksom lite dagis, men det blir fina album att bevara minnen i. Jag har använt saker också, som banden från BB, ULbilder mm, och satt in. Roligare än att ha dem i en låda bara :).
 
Sv: Scrapbooking?

Har du inget att visa upp :bump: Det är ju det som är så kul, när man kan sno idéer av varandra :D Behövs när man just börjat. Iallafall behöver jag sno lite ibland, det blir liksom ändå eget och personligt i slutändan, men manfår hjälp att börja!
 
Sv: Scrapbooking?

Jag håller på så smått :D Tycker det är sjukt roligt men är inte alls duktig... än ;) Nämen håller på med ett mindre album tillägnat min första skötponny, min första häst och min andra som jag har nu. Men det går trögt då jag just nu inte har råd att köpa typ någonting alls. Skulle vilja ha ett sånt där stort speciellt scrapalbum :laugh: Men ska försöka få klart det så kan jag lägga ut bilder här bara ni lovar att inte skratta! Men någonstans måste man ju börja!

Vi har en liten hem&hobby-butik här i Vännäs som har scrap-kvällar (gratis) och de har rätt mkt att scrappa med och kan ta hem om det är ngt man vill ha. Är nog rätt lyckligt lottad på den fronten :)
 
Sv: Scrapbooking?

Ååhhh, detta gillar jag :love:

Jag kan inte så mycket men vill gärna lära mig. Jag beställde nyligen ett paket via någon sida, minns inte vilken, men väntar med spänning. Jag köpte lite småsaker till dotterns första bok och gjorde några sidor. Dock inte nöjd så det kommer att göras om snart. Håller på att kolla runt på nätet för inspiration så en tur till Panduro blir det snart :laugh:

Har du mer bilder att visa? De är jättefina!!
 
Sv: Scrapbooking?

Å vad snälla alla är, tack !! Men jag tycker att ni också skall lägga ut lite alster ! :bump: Jag kom på att jag skulle börja under graviditeten, och gjorde en sida om min sambo och hans häst, sen blev det inte så mycket förrän Elina kom, och jag tänkte göra en sida per månad - hm :o Det blev inte riktigt så. Men nu försöker jag göra ett album och liksom beskriva hennes faser - på första bilden just att hon började äta på allt! Då ville jag beskriva känslan av att de faktiskt äter på ALLT. Mitt album innehåller typ 8 sidor än så länge. Men jag är sån nybörjare än. Det är ett skönt sätt att få ner tankar och minnen tycker jag!
 
Sv: Scrapbooking?

finns det några bra startkit för den orutinerade?
Är så sugen på att börja pyssla ordentligt, fick ett kort härom året med papper som såg bränt ut runt fotona och akvarell liknande/rivna...är det färdiga som man kan köpa? Sen dessa små kuddar som lyfter upp figurer osv vad heter de?
 
Sv: Scrapbooking?

De 'brända kanterna' är gjorda (oftast) genom att man river pappret, sen finns det små färgdynor som man färgar rivkanten med. Har jag lärt mig :). De små 3Dkuddarna heter väl distanser, klisterkuddar eller foampads.

Kit finns det gott om, men de är sällan så bra ... jag började genom att gå en liten kvällskurs här, och sen tittade jag på saker andra gjort, och härmade lite, men med typ eget foto och egen färgskala, så handlade jag det jag behövde till det ... och när man börjar rota bland alla fina papper får man idéer automagiskt :D
 
Sv: Scrapbooking?

Annars så har jag gjort så att jag har skrivit något på datorn, skrivit ut på vanligt papper, och sen har jag klistrat över de mönstrade papprena jag vill använda, och sen skrivit ut samma sida igen - då hamnar texten på det fina pappret :idea:

Det där lät bra, men jag förstod inte riktigt:confused:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 200
Senast: Grazing
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet inte varför jag skriver dethär. Eller jo egentligen så tror jag att det är två andledningar. Och det ena är för OM det kan...
2
Svar
25
· Visningar
2 963
Senast: Trasten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
897
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu under våren har jag gått på ett flertal anställningsintervjuer och även gjort personlighetstester i samband med...
Svar
4
· Visningar
1 946
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp