Schäferblandisen Kriga

linnsan

Trådstartare
Ja, jag tyckte hon förtjänade en egen tråd.

Hämtade ju hem en missbildad schäferblandisvalp för drygt en vecka sen. Som skänktes bort till vem som helst.
Här är annonsen:
image_zpslqfzr2tt.png


Tyvärr gick det inte bra hos veterinären. Vi röntgade aldrig men veterinären verkade helt säker på att det var en missbildning som bla gör att det fattas ryggkotor + att hela kroppen då blir, ja en aning lustig. Det hade setts hos nötkreatur och det jag hittar är missbildningen Complex vertebral malformation.
Organ kan ligga fel och proportioner och muskler blir ju fel. Förmodligen är det en nerv i kläm i ryggen som gör att hennes balans bak är så lustig. Och hon har ju så gott som inga muskler bak och är stabbig fram..

Hon kommer få somna in på torsdag. Egentligen är ju beslutet väldigt lätt samtidigt som det är jobbigt:( Hon lyckades såklart nästla sig in i mitt hjärta på denna korta tiden.

En vän var ute häromdagen och tog lite kort på henne :)
IMG_2142_zpsa3rboxsv.jpg


IMG_1990_zpspsubyjca.jpg


IMG_2066_zpsf0xdotwf.jpg


IMG_1965_zpsvgg9lhid.jpg


IMG_2111_zpstbwenwn5.jpg



Missbildningen verkar om jag förstått det väldigt ovanlig och nu kom tankarna på om jag ska ta kontakt med någon om detta? Slu? Om det är det så verkar det som att båda föräldrarna måste bära på genen. Är detta något jag bör gå vidare med? Vem ska jag isåfall kontakta?

Just nu är jag så j*vla förbannad på människor. Arg för att dom i sin annons skrev att hon skulle passa någon som inte rör sig så mycket :rage::banghead:
 
Vilken liten sötnos och fy så fruktansvärt att bara hiva över ansvaret till en främmande människa så där när man så tydligt ser att ryggen är helknas. Heder åt dig som tog hem den lille och låta henne få ett värdigt slut, innan det ev går över till plågor :heart
 
Vet du något om föräldrarna? Om de är reggade så bör ju deras uppfödare meddelas, annars är det nog svårt att göra något på den fronten.

Mamman är ju reggad och hennes uppfödare har jag pratat med. Han hade aldrig sett något liknande i den linjen men var glad att jag tog kontakt med honom iaf.
Pappan var ju "mest schäfer men förmodligen något mer också".. Men jag gissar att han inte bor så långt ifrån familjen som fött upp denna stackaren om det nu skulle vara så att någon vill ha blodprov eller liknande.. Om de är samarbetsvilliga vill säga..
 
Måste ge en eloge till dig som tog hunden trots dålig prognos och la ned tid och pengar på att undersöka och nu avliva. Tyvärr är ju risken stor att sådana hundar hamnar hos människor som inte egentligen bryr sig om hunden utan mest vill ha en söt hund som är "unik" och som de kan skryta med för sina bekanta.
 
Vilken tur att du valde att öppna hem och hjärta för henne. Vill inte tänka på hur plågsamt hon kunde fått det annars, hos nån som inte förstod.

SVA utför tex obduktioner. Annars finns patologen på SLU som jag tror tar emot gratis då det då är studenter med där. Då borde ni kunna få svar på vilka fel hon har.

Enligt bilderna ser hon ut att ha det bra hos dig :heart
En trygghet som låter henne slippa plågas och som finns med henne i det sista. All heder till dig.
 
Fysjutton.. och åter igen, sådan otrolig tur att hon hamnade hos dig!

Visst var det någon här på buke som sett en hund i USA som såg likadan ut? En hund som är vuxen och har blivit "kändis" pga sitt annorlunda utseende.. Den har femtioelvatusen följare på någon facebooksida och kanske instagram också om jag inte minns helt tokigt. Den var dock ännu kortare i kroppen tror jag. Någon som vet vilken hund jag tänker på? Jag minns inte namnet på den.
 
Fysjutton.. och åter igen, sådan otrolig tur att hon hamnade hos dig!

Visst var det någon här på buke som sett en hund i USA som såg likadan ut? En hund som är vuxen och har blivit "kändis" pga sitt annorlunda utseende.. Den har femtioelvatusen följare på någon facebooksida och kanske instagram också om jag inte minns helt tokigt. Den var dock ännu kortare i kroppen tror jag. Någon som vet vilken hund jag tänker på? Jag minns inte namnet på den.
Tänkte oxå på den.
 
Fysjutton.. och åter igen, sådan otrolig tur att hon hamnade hos dig!

Visst var det någon här på buke som sett en hund i USA som såg likadan ut? En hund som är vuxen och har blivit "kändis" pga sitt annorlunda utseende.. Den har femtioelvatusen följare på någon facebooksida och kanske instagram också om jag inte minns helt tokigt. Den var dock ännu kortare i kroppen tror jag. Någon som vet vilken hund jag tänker på? Jag minns inte namnet på den.
original.jpg

Den?
Fanns visst en schäfer också
12643001_869745503147271_758563806137231579_n.jpg
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 844
Senast: Linda_A
·
Hundhälsa Rio är trasig igen :(. Och nu känner jag mig lite rådvill... I fredags skulle vi spåra och innan det gick vi en promenad. Jag värmde upp...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 999
Senast: Sleepy
·
Hundhälsa Vill bara skriva av mig.. Har en dvärgpinscher hane snart 2,5år (värsting-åldern) och var förra veckan hos veterinär med honom då jag...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
12 329
Senast: vallhund
·
Hundhälsa Börjar med att skriva att jag ska ringa veterinär direkt imorgon bitti, så har vi den biten avklarad! Tar det från början. I...
Svar
4
· Visningar
1 378
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Gift vid första ögonkastet 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp