Sv: Aggressiv "mupp" hund..
*kl*
Halvt OT, men varför skulle 2,5år vara nån sorts värstingålder?
*kl*
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*kl*
Vad härligt att höra att du fick ordning på din Ozzy!
Vid första inlägget trodde jag först du var en sån vanlig dp-nybörjare som inte visste vad du gett dig in på.
Men jag läste vidare iaf och nu ber jag om ursäkt för min första tanke och bugar för dig!
Vad skönt att ni fått ordning på det, och att det inte var värre än att en kiropraktor kunde reda ut det relativt snabbt!
Jag tycker det är ganska okunnigt av veterinärer att säga att hundar inte har ont, bara för att dom inte visar något.
Min hane gick med ett hål stort som en enkrona rakt in i buken i tre dagar utan att säga ett knyst. Han hade troligtvis ganska ont ändå.
då just 1-2 års åldern brukar vara ganska mycket upp och ner (inviduellt förstås också ) då det mycket hormoner och annat som kommer igång.
Dvärgpinnar är rätt sena, det tar ganska lång tid innan de är "färdig hund" och vuxen.
Vad skönt att du ser att det går bättre.
Och vad bra att han får den fysiska hjälp som han behöver, vi vet ju alla hur svårt det är att vara snäll när det gör ont någonstans.
Har ni möjlighet att aktivera hjärnan mer?
Trickträning är jättebra, men att jobba med nosen gör de flesta hundar väldigt nöjda och stimulerade. De sover gott sen
Jag har viltspårat mycket med mina dvärgpinschrar, men även personspår och godisspår är uppskattat. Viltspår är bra eftersom hunden gör det enskilt, det är inga andra hundar där och stör, till exempel. De gör det även i "normalt" tempo som inte påfrestar och att röra sig i skogen är bra för kroppen.
Jo, kanske ska testa det.. Hur gör man som första steg med en hund som verkar ha noll spårsinne?
Tittar du på bruksraserna fram för allt hanarna så är det inte ovanligt att det dyker upp nya problem där när mognade kommer med en annan nivå på både skärpan, dådkraft och försvarslust. Har du en bra grund så brukar det inte direkt ställa till med något men har du brister i grunden så kan du få det jobbigt där.Sv: Aggressiv "mupp" hund..
Det kan jag hålla med om, jag tycker de hundar jag har haft har varit bäst mellan fyra och sju års ålder ungefär. Men det handlar ju om mognad och utveckling, knappast hormoner.
Jag har aldrig varit med om att en hund skulle vara i nån "värstingålder" vid två.
Har den en nos så kan den använda den
Börja med godisspår, det får igång dem ganska snabbt.
Och gå en kurs i viltspår eller personspår, det är rätt säsong nu innan snön kommer.
Jag har inte jättebra koll på Stockholmsområdet, med SSRK har säkert en hel del verksamhet även där. De är flitiga när det gäller viltspårskurser. Kolla med några hundklubbar i närheten också. Det är jätteroligt att spåra!