schäfer kennel..

Sv: schäfer kennel..

det är det som är svårt. tittar man bara på hemsidorna så verkar ju alla vara sveriges bästa. bättre att fråga någon opartisk som ändå har erfarenhet av dem.

PIRU skrev:
jag vet massor med Kennlar i DK som är jävulskt bra men beror på vad du söker en SBK racer är inga problem o hitta

ska kolla vilka du förslagit

Oki men det låter intressant! Ja vad söker jag igentligen :D. En hund som inte är FÖR mycket, men endå som har det som krävs för att tävla i bruksgrenarna. Det jag skulle kunna tänka mig att tävla i är ju spår, lydnad sök eller kanske rapport. Jag tränar ju min nuvarande en hel del men tävling för hans del blir det nog inte.

Inte för att färgen spelar roll men en sån där läcker grå hade inte varit fel :love:. Har alltid gillat dom. Men färgen är ju inget jag kommer att gå efter, det är bara ett önskemål.

PIRU skrev:
Jag har sett hundar från Jurassic och Scandinawian o sett många bra där i från så de kan jag rekommendera. men Entre´s vet jag inget om alls.

Men Entres känner man ju igen några hundar som är avelshundar men vet inte om de fått fram nåt bra av dom.

Jag har pratat med jurassic för ett tag sedan men eftersom jag inte planerat valp från nästa år så ska jag höra av mig närmre. Scandinawian har jag verkligen fastnat extra mycket för. Kanske är det FÖR mycket hund för mig? Ska se om jag kan ta kontakt med dom också.

jag vill ha en hund som jag kan prova på det mesta med. de jag har nu har sina begränsningar och jag vill ha en hund med så lite begränsniingar som möjligt. att den är stabil är a och o. men utan "snärt" är den inte intressant.

jag är dock inte alls intresserad av skydd i någon form, så därför är egenskaperna skärpa och försvarslust helt ointressanta för mig. men resten som gör en bra skyddshund vill jag ha kvar.

cillamuffins skrev:
det är det som är svårt. tittar man bara på hemsidorna så verkar ju alla vara sveriges bästa. bättre att fråga någon opartisk som ändå har erfarenhet av dem.

Jag håller med där. På hemsidorna verkar allt guld och gröna skogar. Till och med dom jag känner som föder upp schäfrar pratar bara för sina hundar vilket jag tycker är tråkigt. Trodde att dom skulle kunna prata mer om hundar i övriga delar i sverige men nope.

Då är det bättre som du skriver att prata med någon opartisk.

Liknande trådar

Övr. Hund Kära Buke! Jag har ett problem som jag skulle behöva vädra/be om råd. Jag har förstått att det här på hund finns en massa erfarna...
2
Svar
37
· Visningar
3 893
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Godkväll! Jag och pojkvännen har diskuterat fram och tillbaka och vi tror nu ha enats om att rasen ska bli schäfer Är ute efter en...
Svar
2
· Visningar
1 036
Senast: Lager
·
Hundavel & Ras Hej allihopa! Jag har hängt runt här på Buke i ganska många år, men har aldrig kommit mig för att faktiskt skriva någonting. Nu är...
Svar
4
· Visningar
1 233
Senast: Eina
·
Hundavel & Ras Hej på er kära bukare! Detta inlägg kan bli en aning förvirrat, då jag själv är rätt fundersam just nu. Kom precis hem från...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
9 207
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar