schäfer kennel..

Nikkis

Trådstartare
planerar närmligen på att skaffa en till hund såsmåningom,när jag funnit rätt kennel som känns helt rätt...

rasen ska Självfallet vara SCHÄFER:love:

Men eftersom jag inte är så himla insatt i det hära med kennlar så vänder jag mig till er kära bukare....:bow:

vet nu inte hur reglerna ang det lyder på här buke,om man får rekomendera vissa kennlar eller ej...?
men jag chansar..

så till frågan..Vilken kennel är "bäst" så att säga?

Tanken är ju att jag ska träna/tävla med hunden...men inom vilket område är inte helt klart ännu...antagligen inom "bruks" eller ngt anant SKOJSIGT (satsa helhjärtat på ev lydnad..?) you name it...

vill nu höra vilken/vilka kennlar som just DU gillar och Varför...

väntar tålmodigt på svar...:bow:

Sv: schäfer kennel..

Jag gillar Rapports kennel. De har den typ av Schäfer som kan kallas SBK-racer. Passar bra för den som vill hålla på med spår, sök och lydnad. Kan gå skydd men är inga superhundar som avlas med det i åtanke. Två avkommor från den kenneln var med på SM i sök 2005 och i år finns en avkomma med på kvallistan i spår. Schysst hälsostatistik och det är inga direkt "svåra" hundar. Ärliga, men kanske något uppe i varv. Jag kollar mest på tikarna och de är mer sansade och precis som jag vill att en Schäfer ska vara.

Det finns andra kennlar där hundarna har mer allvar men det är inget för mig.

Fuerzas är en personlig favorit. Friska, sociala och arbetsvilliga hundar med mycket trevliga personligheter, min erfarenhet iaf.
titta gärna på www.kennelfuerza.se

Gör lite reklam för Nikitorpets, men de har inga planerade kullar just nu.

Nicole's har fina hundar!
Även Gothias hundar är kanonsnygga.

:bump:

Jag bor precis bredvid en tjej som har schäfer kennel. Midälvaland tror jag de heter??!!

hur ska man få veta vad man vill ha genom bara bilder o massa fakta om hundarna vettigast är o åka ut o titta på tävlingar o.s.v. o bilda sig en egen uppfattning om vad man gillar för det spelar ju ingen roll vad Jadzia gillar eller jag eller nån annan utan det är ju du som ska ha hunden inte dom.

PIRU har rätt, men självklart kan tips vara bra så att man får upp ögonen för kennlar man kanske aldrig annars sett!

kennel skaybacken..
föder upp bruks schäfer om man får säga så... de väntar på att ena tiken skall börja löpa.. står mer samt bilder på hemsidan..
www.skaybacken.com
de är verkligen jätte trevliga :banana:

Kargalandets, Truxelis och Råggrindans föder upp bra sporthundar tycker jag.

låter som "en hund" för mig...ska kika på dem lite närmare...tack för tipset:bow:

SJÄLVKLART är det så!
men man vill ändå ha lite tips från hundvettigt folk som känner till fler kennlar än vad man själv gör....Men sen får man själv kolla runt och se vad man finner-men det är alltid bra att ha vissa kennlar i "åtanke" ..:)

Nikkis skrev:
SJÄLVKLART är det så!
men man vill ändå ha lite tips från hundvettigt folk som känner till fler kennlar än vad man själv gör....Men sen får man själv kolla runt och se vad man finner-men det är alltid bra att ha vissa kennlar i "åtanke" ..:)

Jo det får du ju tycka. Men hellre åker jag ut helt opartisk o kollar hundar o skriver upp infon om hunden o bildar mig en egen uppfattning o sen åker jag hem o tittar upp idviderna som jag gillade. sen kollar jag hälsostatus på SKK hunddata.Sen letar jag parningar på den hanen o se om man hittar en tik som passar. så slipper man ha en massa namn på kennlar va andra gillar.

PIRU skrev:
Sen letar jag parningar på den hanen o se om man hittar en tik som passar. så slipper man ha en massa namn på kennlar va andra gillar.

varför just hanen...? å inte tvärtom?

PIRU skrev:
Jo det får du ju tycka. Men hellre åker jag ut helt opartisk o kollar hundar o skriver upp infon om hunden o bildar mig en egen uppfattning o sen åker jag hem o tittar upp idviderna som jag gillade. sen kollar jag hälsostatus på SKK hunddata.Sen letar jag parningar på den hanen o se om man hittar en tik som passar. så slipper man ha en massa namn på kennlar va andra gillar.

Jag förstår inte riktigt varför det skulle var fel att få lite tips om om andras erfarenheter? Det är väl därför vi postar på olika forum på internet?
Trådskaparen går ju inte och handlar valp hos Fuerzas bara för att jag har sagt att jag tycker deras hundar är trevliga?
Frågan i tråden skulle ju lika gärna kunna vara om boktips, jag köper inte en bok för att andra gillar den, men blir jag tipsad kanske jag kollar in den.
Och andra böcker hittar jag på egen hand och kan tillbringa lång tid i bokaffärer.

Det är väl en vesäntlig skillnad på en bok o en hund

en bok kan du kasta i bokhyllan o aldrig mer läsa en hund dras du med i 10-15år

en hunds temprament o.s.v. vill man se live inte nåt coolt fota på en hemsida

PIRU skrev:
Det är väl en vesäntlig skillnad på en bok o en hund

en bok kan du kasta i bokhyllan o aldrig mer läsa en hund dras du med i 10-15år

en hunds temprament o.s.v. vill man se live inte nåt coolt fota på en hemsida

Det var en jämförelse...
Varför är du så upprörd och frän i tonen? :(

Nikkis skrev:
som om nån går och köper en hund enbart för att man sett några fina bilder eller?:crazy:

Nej men Folk väljer en kennel för andra gillar den är jag övertygad om utan o bilda sig en egen uppfattning.

självklart ska man bilda sin egna uppfattning om det hela...men tips vill man alltid ha..
jag menar letar man efter valp så är man så pass engagerad i det att sökandet ef en bra kennel som passar MIG får ta den tid det behövs,om så för att undersöka ALLA kennlar om det nu vore så...

men så länge man finner det man söker efter i slutändan så uppskattas alla tips & råd man kan få...det är alltid nån nytta av det..

Liknande trådar

Övr. Hund Kära Buke! Jag har ett problem som jag skulle behöva vädra/be om råd. Jag har förstått att det här på hund finns en massa erfarna...
2
Svar
37
· Visningar
3 893
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Godkväll! Jag och pojkvännen har diskuterat fram och tillbaka och vi tror nu ha enats om att rasen ska bli schäfer Är ute efter en...
Svar
2
· Visningar
1 036
Senast: Lager
·
Hundavel & Ras Hej allihopa! Jag har hängt runt här på Buke i ganska många år, men har aldrig kommit mig för att faktiskt skriva någonting. Nu är...
Svar
4
· Visningar
1 233
Senast: Eina
·
Hundavel & Ras Hej på er kära bukare! Detta inlägg kan bli en aning förvirrat, då jag själv är rätt fundersam just nu. Kom precis hem från...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
9 207
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar