Fördelen med en brun häst är att dom oftast passar i alla färger :)
Jag har tyvärr inga schabraktips att komma med men om du vill ha "billig" kvalitétsutrustning så är mitt råd att du skriver upp dig på ridsportbutikernas nyhetsbrev(mejl) så får du alltid snabb information om dessa har någon stor rea eller utförsäljning :)

Lite inspiration kanske?
10468623_629647087131268_8391514350231866003_n.jpg

Lila - Eskadron next generation 329 kr

Rött (går inte i orange, bilden luras) - Eskadron Classic 299 kr

Mörkgrått (ser svart ut) - horse guard 349 kr

Alla tre finns i massor av färger - både mer klassiska och mer poppiga (som cerise, lime och sådär)

Hade det röda varit den orange färgen så hade det varit ganska fint :p Det lila har en lite för mesig lila färg, det hade gärna fått va lite starkare. Fröken petig här... Och sen var det ju priset..

Nja jag får nog ge upp hoppet om att hitta det "perfekta" schabraket under 200:- :meh:

Hade det röda varit den orange färgen så hade det varit ganska fint :p Det lila har en lite för mesig lila färg, det hade gärna fått va lite starkare. Fröken petig här... Och sen var det ju priset..

Nja jag får nog ge upp hoppet om att hitta det "perfekta" schabraket under 200:- :meh:

Det högra schabraket finns i vissa färger (någon illgrön t ex) på rea för 199 kr just nu. Vet dock inte om det är i alla storlekar osv.

Det är lite svårt att svara på "vad tycker ni om detta" då ju färgsmak är olika, och jag t ex är hemskt kinkig med att schabrak ska lämna manken fri - men även släppa av i slutet av ryggen, så det inte ligger och skaver där. Om det uppfyller det beror inte bara på design/form - utan även material. Jag vill ha en styvhet i schabraken. Det gör att många schabrak som jag i övrigt tycker är fina osv går bort. För någon annan är det inte lika viktigt med formen då de inte har en häst med monstermanke, en skavkänslig häst etc och då spelar istället andra parametrar roll.

Så köp ett schabrak DU tycker om helt enkelt =) Till en av mina förra gillade jag ett av Horze schabrak skarpt. Det var tunt och sladdrigt som en disktrasa, men låg bra på honom och ffa blev han inte så svettig av det. Med nuvarande hästar skulle det bli skit med samma schabrak.

Så - gillar DU det lila på din bild? Om ja, skit i vad vi andra tycker och köp. Om nej, skit i vad vi andra tycker och leta vidare. =)

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
394
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
421
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
410
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 149
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka