Schabrak på dressyrtävlingar

E

Esperanza_1980

Tycker du att hästen alltid bör ha vitt schabrak vid dressyrtävlingar? Funderade på färger som blått, grått och olivgrönt, anser du dessa färger ok? Lägg gärna ut bilder på tävlingsekipake med annan färg än vit på schabraket.

Sv: Schabrak på dressyrtävlingar

Blått tycker jag inte du ska ha iaf. Det har typ alla när de tränar :p Annars så är jag grymt sugen på att ha mitt ljusrosa mias när jag tävlar dressyr (jättedålig bild).

Tycker man kan ha andra färger upp tom. lokal men sedan ska man ha vitt schrabrak.

nej det tycker jag inte, det ska vara vitt eller creme. men snyggt med färgade kantband!

tävling= vitt schbrak!! om man nu tycker att man måste ha färg så kan man ha det på passpoalen eller texten.

jag skaffade senaste en vid med orange passpoal :P diskret men ändå en färgklick :P så man kan ju behålla den vita färge och lägge en färg klick på kantbandet eller passpoalen..

Jag kan ha rätt färgglada schabrak och benlindor till vardags och på träning, men på tävling tycker jag det är vitt som gäller.

Jag kör alltid på vitt vid tävling. Blå passpoal har jag dock på mitt vita schabrak.

Själv tycker jag att det är absolut snyggast och ser mest välvårdat ut med ett vitt schabrak på dressyrtävlingar. Inte på skimlar dock, då är det oftast snyggare med en annan färg.
I hoppningen tycker jag att man kan ta ut svängarna lite färgmässigt och välja ett schabrak som matchar hästens färg/ryttarens och övrig utrustning.

Jag tycker beige och grått går utmärkt med. Jag hade grått på skimmeln, och frågan är om jag inte kommer köre grått på fuxen med. Grått är fint, och inte lika trist som vitt. Fast vitt är ju fint på fux förstås..

Blått, grönt, rött etc tycker jag dock inte, men som sagt gärna grått eller beige. Men då ska det vara diskret kantband, inte ännu mer färg (typ rött eller nåt) i det.

jag tycker att dom enda som "får" ha annan färg än vitt och beige är skimmlar.. där kan jag gå med på marin eller någon annan mörk neutral färg..

men grått är ju en tråkig färg om man ska visa upp sig på tävling? Särsklillt på fux är det ju ursnyggt med vit!:d

men grått är ju en tråkig färg om man ska visa upp sig på tävling? Särsklillt på fux är det ju ursnyggt med vit!:d

Fast med silver-pp blir det inte lika tråkigt ;)

Mest sitter det nog i att jag ju har alla grejer i grått nu*lat*

Men vi får se, som sagt vitt ÄR ju himla snyggt på fux, spec som han har mkt vita tecken.

Vi får väl se vad det blir den dag det är dags ;)

Jag tycker vita schabrak med en fin pp altnerativt cremefärgade. Ibland kan jag dock också tycka att vissa skimlar (mer åt det helvita hållet) ska ha en annan färg, som bryter av lite - men inte för mycket.

på min helvita är det supersnyggt med riktigt mörkt marinblått med silverpp. :d

Beror på vilken färg hästen är tycker jag.
Jag som har en skimmel gillar inte att tävla honom i vitt.
SÅ först hade jag ett senapsgult schabrak med vinrött kantband och mitt namn broderat i vinrött. Också senapsgula lindor till, jättesnygg var han i det. Men det blev utslitet.
Nu har jag ett beige med grå-silver kantband. Minns inte riktigt, haha. Var så länge sen vi tävlade så.

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 238
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 538
Senast: Mia_R
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 083
Senast: Roheryn
·
Kläder & Bli fin Som jag skrev i förhållandetråden har jag friat ❤. Jag hade sen många år sen två bilder sparade på ringar jag ville ha om det skulle bli...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 663
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar