Scarlet i comeback..

Sv: Scarlet i comeback..

Montéryttare skrev:
Själv tror jag det var att dom trodde det var allvarligare sen skada än vad det var.. Kanske är 110% nu och har han inte så många ston så lockar det väl att starta en världs-stjärna som är mer än frisk!?! :D ;)

Stod i Ronden i morse att Vet inte hittat ngt fel på honom sen han kom hem+ att han tränat på som vanligt hemma och varit bra!

jari skrev:
Stod i Ronden i morse att Vet inte hittat ngt fel på honom sen han kom hem+ att han tränat på som vanligt hemma och varit bra!

Mmm.. står så mycket i den dära Ronden som inte stämmer :D ;)

martha skrev:
Jag har en kompis som köpte 2 Smokern avkommor, hingsr´tar 2 år för 3 papp styck.....med skapliga mammor...

Höhööö... Den som sålde måste ha vart full på nåt sätt eller så var det skräp hästar!?!? :o :D

Inga bokningar alls... Men detta var vad vi fick höra för någon vecka sedan. Någon har säkert ringt på honom nu.
Men om man hör på våra hästägare så är priset på tok för högt.
Kan tillägga att vi har en Scarletunge på lösdriften..
Inte precis den grannaste av 18 ungar.. :smirk:

Sedan undrar jag hur det är med spermakvaliten.
Han betäckte 56 ston förra året.
Nyfiken på hur många ungar det föds i år...

AM

Montéryttare skrev:
Mmm.. står så mycket i den dära Ronden som inte stämmer :D ;)

*flinar åt Rondens aprilskämt i fredags* :rofl: :angel: ;)

Skumt att han inte fick några bokningar (Scarlet alltså). Men det är klart, inte hade jag som stoägare slantat upp 75.000 för en så pass oprövad hingst som dessutom har presterat under (??) förmåga de sista åren. Det hade kanske varit bättre att sluta tävla när han hade vunnit Hambot. Ungefär som Viking Kronos eller något. :confused: Bara dålig reklam när de tävlar sämre som äldre. Visst har han gjort ett par bra lopp, men han har gjort riktigt dåliga också.

Nope...bra stammade ( men jag kommer inte ihåg mammorna men kan kolla på nätet) däremot var det avkommor vars ägare inte betalat fölavgiften eller nåt sånt strul....

martha skrev:
Nope...bra stammade ( men jag kommer inte ihåg mammorna men kan kolla på nätet) däremot var det avkommor vars ägare inte betalat fölavgiften eller nåt sånt strul....

Jomen tre tusen.... Det finns inte ett vettigt föl som går för under 30´.. måste ha vart nå fel på nå sätt?!!?

indyhope skrev:
*flinar åt Rondens aprilskämt i fredags* :rofl: :angel: ;)

Skumt att han inte fick några bokningar (Scarlet alltså). Men det är klart, inte hade jag som stoägare slantat upp 75.000 för en så pass oprövad hingst som dessutom har presterat under (??) förmåga de sista åren. Det hade kanske varit bättre att sluta tävla när han hade vunnit Hambot. Ungefär som Viking Kronos eller något. :confused: Bara dålig reklam när de tävlar sämre som äldre. Visst har han gjort ett par bra lopp, men han har gjort riktigt dåliga också.

Håller med.. 75´000 för vad? Gamla meriter gäller inte riktigt i sånahära sammanhang, tyvärr... Jag skulle garaterat välja något mer beprövat som hästägare...

Nää, det var "fina" hästar....lite maskätna, ohanterade och magra.....f.ö var det inga fel på dom.

Undrar om det inte också kan ligga något i att Pine Chip som farfar hittills inte visat sig så lyckat....
Maggan

magruder skrev:
Undrar om det inte också kan ligga något i att Pine Chip som farfar hittills inte visat sig så lyckat....
Maggan

Jasså? har inte hört den tidigare... men kan stämma...

Ja, om man jämför med andra hingstar så är ju 75.000 jättemycket.
Ta Lindy Lane t ex (63.000). Eller Express Ride (innan han dog då) som kostade 70.000. Vem väljer man? En oprövad jättedyr hingst eller en prövad, mycket bra hingst för lägre pris.

Men 75 för en Hambovinnare är väl inte så farligt?Tyvärr minns man ju inte den segern i första taget idag..

Nja, men alla Hambovinnare blir ju inte bra avelshingstar. Och 75 är mycket för en hingst som inte har några startande avkommor. Kan ju vara världens flopp. Då väljer man kanske hellre en väl beprövad, dokumenterat bra avelshingst för samma pengar (eller mindre i vissa fall).

martha skrev:

Är inte fölavgiften betald och hästarna är två år kommer de väl aldrig att kunna registreras? Isåfall är de ju i princip värdelösa som travhästar. Då är det ju inte konstigt att de är billiga... :crazy:

solros skrev:
Är inte fölavgiften betald och hästarna är två år kommer de väl aldrig att kunna registreras? Isåfall är de ju i princip värdelösa som travhästar. Då är det ju inte konstigt att de är billiga... :crazy:

Jag visste väl att det var en hund begraven...

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 343
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 044
Senast: jemeni
·
Avel Jag brukar hävda att en bra stolinje måste börja någonstans och detta någonstans måste inte nödvändigtvis vara på 40- eller 70-talet...
Svar
13
· Visningar
2 704
Senast: Blyger
·
Trav Dagen som jag har fasat för inför varje start kom i tisdags, Belle startade på hemmabanan i ett montélopp men det slutade med en...
Svar
0
· Visningar
2 802
Senast: Tagliabue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna
  • reservdelar till klösträd