Scarlet i comeback..

Humelibumlan

Trådstartare
Ja, det var ju en hel månad sen han la skorna på hyllan.. :smirk:
Men visst är det kul och bra för travet... :banana:

Men man blir ju lite konfunderad när det gäller motiveringen- Han fick för få ston i avel? :confused:
Eh? För mig är FÅ ston typ 1-20 stycken... Mer än så fick han väl?

Känns nästan som de bara vill tjäna mer pengar, även om jag antar att så inte är fallet? :crazy:
Någon med lite Inside? :D

Sv: Scarlet i comeback..

Humelibumlan skrev:
Ja, det var ju en hel månad sen han la skorna på hyllan.. :smirk:
Men visst är det kul och bra för travet... :banana:

Men man blir ju lite konfunderad när det gäller motiveringen- Han fick för få ston i avel? :confused:
Eh? För mig är FÅ ston typ 1-20 stycken... Mer än så fick han väl?

Känns nästan som de bara vill tjäna mer pengar, även om jag antar att så inte är fallet? :crazy:
Någon med lite Inside? :D

Själv tror jag det var att dom trodde det var allvarligare sen skada än vad det var.. Kanske är 110% nu och har han inte så många ston så lockar det väl att starta en världs-stjärna som är mer än frisk!?! :D ;)

Montéryttare skrev:
Själv tror jag det var att dom trodde det var allvarligare sen skada än vad det var.. Kanske är 110% nu och har han inte så många ston så lockar det väl att starta en världs-stjärna som är mer än frisk!?! :D ;)
Så kan det ju vara förståss... :D
Och självklart är det inge fel att fortsätta starta, snarare tvärtom...

Humelibumlan skrev:
Så kan det ju vara förståss... :D
Och självklart är det inge fel att fortsätta starta, snarare tvärtom...

Mmmm.. jag menar en sån häst lägger man inte på hyllan för skojjs skull.. Han skulle kunna få var maskott på valla o locka lite mer publik till oss :D :idea:

Montéryttare skrev:
Mmmm.. jag menar en sån häst lägger man inte på hyllan för skojjs skull.. Han skulle kunna få var maskott på valla o locka lite mer publik till oss :D :idea:
Hehe, en liten hage på publkplats? ;)

Humelibumlan skrev:
Mmmm, kan det ero på den dåliga marknaden för DYRA oprövade hingstar? :angel:

Ja, Bokning på ett antal tusenlappar och 75' vid levande föl är för dyrt för en oprövad hingst i Sverige.

lsz skrev:
Ja, Bokning på ett antal tusenlappar och 75' vid levande föl är för dyrt för en oprövad hingst i Sverige.
Jo, men torde inte melander´s ha förstått det innan? :smirk: eller kom de som en stor chock tro? ;)

lsz skrev:

Fast endå, jag jobbade med Smoki´n Lantern dom första åren, och han var fulltecknad!! Helt obeprövad, och med "hyfsade" resultat, till multum i avgift.... Så att Scarlet inte går bättre är ett ? för mig.. MEN, många kan inte vända om och byta hingst på typ två veckor.. tror Tarzan backar lite för fort..OM det verkligen var aveln han ville hålla på med?!?! Jag tror att det ryckte lite för mycket i hans tävlings-nerver ;) :angel:

Montéryttare skrev:
Fast endå, jag jobbade med Smoki´n Lantern dom första åren, och han var fulltecknad!! Helt obeprövad, och med "hyfsade" resultat, till multum i avgift.... Så att Scarlet inte går bättre är ett ? för mig.. MEN, många kan inte vända om och byta hingst på typ två veckor.. tror Tarzan backar lite för fort..OM det verkligen var aveln han ville hålla på med?!?! Jag tror att det ryckte lite för mycket i hans tävlings-nerver ;) :angel:
Låg inte han i prisklass runt 40´ vid levande föl?

Montéryttare skrev:

Smok´n Lantern kostade "bara" 40.000:- i fölavgift första året och det är nästan hälften så mycket (och priserna på hingstarna överlag har inte stigit sedan år 2000......snarare tvärtom. Aveln är en bransch i kris :( .......jag tror inte att många hingstar blir fulltecknade i år)

Fast jag tror också att Tarzan gärna vill starta igen ;)

lsz skrev:
Smok´n Lantern kostade "bara" 40.000:- i fölavgift första året och det är nästan hälften så mycket (och priserna på hingstarna överlag har inte stigit sedan år 2000......snarare tvärtom. Aveln är en bransch i kris :( .......jag tror inte att många hingstar blir fulltecknade i år)

Fast jag tror också att Tarzan gärna vill starta igen ;)
Måste säga att runt 40´är ett "max" pris enligt mig när det gäller nya oprövad hingstar...

Det finns ju anledningar till att Supergill, Pine Chip mfl. kan ta betalt som de gör.... ;)

Montéryttare skrev:

Jag har en kompis som köpte 2 Smokern avkommor, hingsr´tar 2 år för 3 papp styck.....med skapliga mammor...

Humelibumlan skrev:
Måste säga att runt 40´är ett "max" pris enligt mig när det gäller nya oprövad hingstar...

Det finns ju anledningar till att Supergill, Pine Chip mfl. kan ta betalt som de gör.... ;)

Självklart !

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 343
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 044
Senast: jemeni
·
Avel Jag brukar hävda att en bra stolinje måste börja någonstans och detta någonstans måste inte nödvändigtvis vara på 40- eller 70-talet...
Svar
13
· Visningar
2 704
Senast: Blyger
·
Trav Dagen som jag har fasat för inför varje start kom i tisdags, Belle startade på hemmabanan i ett montélopp men det slutade med en...
Svar
0
· Visningar
2 802
Senast: Tagliabue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna
  • reservdelar till klösträd