S

Sweet

Har hämtat ut en scalibor halsband till vovvan som trots stor dos frontline fortfarande får flera fästingar om dagen. Men jag har inte vågat sätta det på henne än då jag är orolig att katten i hushållet ska bli dålig, han går gärna och "tvättar" hunden i ansiktet och ligger ofta i hennes säng och det står på paketet att katter är känsliga mot halsbandet.

Vågar jag använda halsbandet på hunden eller ska jag låta bli? :confused: :confused:

Sv: Scalibor

Det är svårt, det är nog helt enkelt att Du får avgöra om Du vågar chansa. Antingen går det bra för katten och Din hund kommer klara sig från fästingar eller så kommer katten att reagera och då kommer din hund få en massa fästingar som i sin tur kan leda till borrelia och Ehrlicios.

Sv: Scalibor

Vi har Scalibor på vår ena hund, eftersom han hade Borrelia i våras och vi vill så gott det går slippa att få det igen.
Vi har en hund till, som gärna är i ansiktet och öronen och kelar och slickas på den första hunden.
Nu har han haft på sig sitt Scalibor i ca en månad, och vi har inte märkt något på den andre trots ihärdigt putsande och tvättande.

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
559
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 866
Senast: lilstar
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 816
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 349
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka