Scalibor halsband, hur länge har era verkat?

M

MulleMonster

Satte på Kamelen halsbandet i slutet av mars el början av april. Sista 2 veckorna har jag börjat hitta fästingar på honom. Trodde att halsbanden skulle vara längre men kanske inte?

Vad har ni för erfarenheter av verkningstiden?

Obs, han har inte badat med dey på så skulle vilja kalla det normalt "slitage".

Sv: Scalibor halsband, hur länge har era verkat?

putteliputt:angel:

Hade samma halsband hela förra sommaren och hunden hade en fästing mellan tårna som troligen "flyttade in" då vi var på åland..

Har du halsbandet tillräkligt spänt?? Eller är hunden långhårig? Det kan väl minska effekten?

Men det ska ju hålla cirka 3 månader, och juli börjar snart så det är väl dags at byta då?

har för mig att de står att dom skall håla 5-6månader. jag har nog haft mitt ca2månader på min hund och de har funkat bra!

Trodde de skulle hålla längre, men du har kanske rätt. Ska köpa ett nytt.

Hunden är en normalpälsad schäfer, och jag har tajtat till halsbandet men det har inte hjälpt

det är nog helt galet mycket fästingar i år. har hittat en på hunden med scalibor, och en på katten som har frontline. och vi bor i stan, här ska inte finnas fästingar... har haft scalibor hela somrar förut, utan minsta lilla fästing.

Vi har haft ett i typ 3 år nu och dom har inte haft en fästing så köpte vi ett nytt nu och i år har hon haft flera fästingar.
Men jag vet flera som har haft fästingar i år även om de har Scalibor. Tror det är väldigt mycket fästingar i år.

Vi har använt scalibor på våran (dvärgschnauzer hane) i 4 år (detta är det fjärde.) Han ahr allt som allt haft 3 fästingar, på fyra år alltså! Vi brukar sätta på det i början av maj och ta bort i oktober. Det ska räcka i 6 månader och har gjort det alla gånger.

Det här året ska ju dock vara mycket fästingar och jag tror också att det här med fästingar är lite från hund til hund. Vissa har en benägenhet att få fler fästingar än andra. Det everkar ju vara så för människor med. Jag ahr tex haft en enda fästing i hela mitt liv, medan vissa vänner har haft kanske 10 i månaden trots att vi vistas på samma ställen.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 071
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
6 059
Hästvård Hej. Jag var för en tid sedan medryttare på en häst som var hur snäll som helst. Varför jag valde att söka till denna annonsör var för...
Svar
9
· Visningar
3 285
Senast: Djurvän
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 670
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar