sätter sig på leksakerna

Gravinda

Trådstartare
Jag bara undrar om det är min lilla katt som är helt unik eller har ni också varit med om att katterna "hälsar" på leksaken genom att sätta sig på den, så att den hamnar under magen och sen kan man börja leka. Är lite små skumt, min vuxna har aldrig gjort så, visst att hon kan leka med den och brottas och sen bli trött och den hamnar under, men kattungen har ett beteende mönster.
Är inget som jag är orolig över eller så, men skulle vara kul och veta om det finns andra leksakssittare där ute.:bump:

Sv: sätter sig på leksakerna

Min katt gjorde så när hon var ung. :laugh: Hon brukade sätta sig på den och stampa på den med ena baktassen när hon satt ner. Sen började hon med framtassarna.

Jo, de har sina små idéer. :D

Min katt gjorde så när hon var ung. :laugh: Hon brukade sätta sig på den och stampa på den med ena baktassen när hon satt ner. Sen började hon med framtassarna.

Jo, de har sina små idéer. :D

haha va bra att det finns flera :D
men då kan man ju börja undra varför :o jag kan liksom kasta en leksak och så ska hon springa och hämta den, då springer hon fram hoppar på den, sätter sig på den, kollar runt sen backar och tar upp den i munnen och kommer springandes, jag kastar igen och då sätter hon sig inte. Men det är som om leken alltid måste börja med att hon ska sätta sig på leksaken.

jag har 5 katter i ålder 8 månader - 6 år och alla utom den yngsta gör så. :)

Dom 4 äldre är hankatter och får världens frispel här hemma ibland och bara hittar på rakartyg och är riktiga korppar. :p

Gissar att det är något sorts sätt att döda bytena på? Mina två kissar gör samma sak ibland.

Har aldrig sett nån av mina katter göra så men hade en ungkatt (hon fick nytt hem) som apporterade :D och det har jag bara hört talas om nån enstaka gång. Upptäckte det när jag satt i soffan en gång och kastade en ihopknuten plastpåse (som en boll typ) till henne och hon fångade den och kom tillbaka. Trodde det var en slump så jag gjorde om det och hon kom igen!
Så höll vi på bra länge. Vi hade jättekul!
Hos sina nya ägare har hon hämtat barnens gosedjur och släppt lite varstans i huset :rofl:

Har du någon bild så vore det kul att se!

:laugh: Min kisse apporterade också. Hon gillade såna där hårsnoddar med en metallbit i skarven, för dem hörde hon där de landade. Sen kom hon tillbaks, släppte snodden vid fötterna på en och jamade tills man kastade iväg den igen. När hon var liten kom hon farandes så fort man öppnade en mjölktetra och ville att man skulle slänga iväg den bortrivna "fliken" :D

J...har ni också varit med om att katterna "hälsar" på leksaken genom att sätta sig på den...

:DVilken hysteriskt rolig teori!:rofl:

Hon kanske försöker kväva leksaken?

Mina kära små älsklingar är också väldigt påhittiga må jag säga, fast jag vet inte om nån av dem just brukar sätta sig på leksaker.

Apporterar gör de som tokar nästan allihopa, det är väldigt vanligt bland siameser/orientaler, som jag har, och vissa andra raser. Vissa av dem skulle förmodligen kunna hålla på och apportera hur länge som helst om bara matte orkade uppbringa samma intresse...

Liknande trådar

Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 304
Senast: Marvin
·
Katthälsa Att avliva två älskade katter. När ingen enskild faktor är avgörande nog att definitivt ta det stora beslutet... men ackumulativet av...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 637
Senast: Murphy
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 300
Senast: mars
·
Katthälsa Hejsan! Jag tog över en katt som var dräktig och allt så som förlossning osv har gått bra och jag trodde allt var frid och fröjd. Det...
Svar
4
· Visningar
2 206
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka