Sätta fingret på känslan?

TheRedLightning

Trådstartare
Jag har känt mig väldigt nöjd med mitt liv på sistone och hittat en bra balans med nya vänner i stallet och verkligen knutit an till dom.
Tjejen jag pratar mest med i stallet, är den som är mest lik mig själv. Vi har väldigt mycket gemensamt, liknande liv och förutsättningar, så vi har stöttat varandra.

Det fanns även en kille i stallet, såg som rätt bra ut. Pratade inte så mycket med honom i början och upplevde honom som blyg. Var lite intresserad av honom, men det har gått över då jag insett att det troligen inte är något för mig. Sen visste jag förvisso inte om har var singel heller.
Det hände att vi bytte några ord i stallet och pratade lite, han blev mindre och mindre blyg.

Nu på sistone har jag märkt att han brukar gå ner till det andra stallet och prata med tjejen (hon jag har mycket gemensamt med). Det började för någon vecka sedan, går hon iväg följer han efter osv.

Själv kan jag inte sätta fingret på vad det är jag känner. Pratar fortfarande med båda som vanligt (vi har stått å pratat från kl 18-21, så vi har ju faktiskt kul ihop), men något känns avigt på något sätt kan bara inte sätta fingret på det. Tror inte att jag är avundsjuk/svartsjuk, funderar på vad det kan vara. Vet inte om det är att jag antingen känner mig i vägen eller att jag inte duger längre.. fast det sistnämnda borde det inte vara, varför skulle man då prata i timtal och ha kul?

Tjejen följde för övrig med mig när jag var på återbesöket med min häst och hjälpte mig med lastningen och efter den där pratkvällen fick jag ett väldigt trevligt meddelande på fb, som tackade för alla goa skratt efter en dålig dag på jobbet.

Jag försöker att inte tänka för mycket på det och bara låta det vara, men det är lättare sagt än gjort. Nåväl, livet set ändå väldigt ljust ut än vad det har gjort och det är alltid något. :)

Vet inte riktigt vad jag ville med tråden, kanske skriva av sig och bolla lite tankar eller kloka ord. Jag vet inte, men nu är det som det är och så får det bli, sen får vi se vad som händer. :)
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Om du till och med fick ett tack på fb efteråt så tror jag att du kan vila i känslan av att hon verkligen gillar dig, oavsett om något är på gång mellan henne och killen. Njut av att vara någon som är omtyckt.
Jo, jag vet det, men ibland är det så svårt att stänga av hjärnan från att rusa iväg i 110km/h i tankar, kanske är det förändringen som gjort det.
Sen när jag väl tänker på det, om de nu skulle bli ett par, då kommer hon inte kunna flytta så långt bort. Hon är på väg att leta nytt boende och jobb och bryr sig inte om vart hon hamnar. Så vi får väl se. :)
 
Blir glad av att läsa första meningen! Hoppas du kan leva kvar i den känslan.
Jadå, jag har bytt bil och blev av med bekymren som den gamla bilen förde med sig. Jag trivs riktigt bra på jobbet och i stallet där jag har underbart fantastiska stallkompisar, saknade det i gamla stallet (de fanns där med, men var nästan aldrig i stallet samtidigt som mig, så det blev tråkigt på det viset), nu i nya är det nästan alltid någon där.
Min häst har precis blivit friskförklarad från 9 månaders konvalescent, om 4 månader är vi tillbaka på banan igen.
Sen har jag äntligen lyckats köpa en soffa, som jag försökt med i 3 års tid, nu är det bara en TV som saknas, sen är hemmet komplett. Jag trivs riktigt bra där jag bor, trots att det bara är en liten 1:a, ska bara försöka få upp några rullgardiner, sen så kommer det bli toppen, använder just nu filtar på gardinstängerna för att blockera ut bländande ljus. :p
Så ja, det känns bra även om jag är singel, känner inte för att aktivt leta efter någon, dyker det upp så dyker det upp. Det är så jag ser på livet just nu.
 
Nu är det utrett, jag frågade tjejen rakt på. Vet att några av de andra stallkompisarna (som tisslat och tasslat lite, som trott att det var något på g osv) tyckte jag var pinsam som frågade henne rakt ut. Jag svarade då att jag inte tyckte det var pinsamt och att det är bättre att fråga, så jag vet hur jag ska förhålla mig till det. Så nu vet alla hur det ligger till och inte behöver tissla och tassla längre, vet själv hur det var när jag var kompis med en kille på jobbet, alla andra trodde ju vi va på G. Likadant i detta fall, de är bara väldigt bra kompisar med mycket gemensamt och de har mitt fulla förståelse för allt, i och med att jag varit i den sitsen själv och jag kommer inte bidra till den, nu när jag vet hur det ligger till. :)

Nu har alla vi tre, tjejen, killen och jag haft riktigt trevligt, satt vid sandlådan och betade våra hästar och killen var med och tjötade skit, hade riktigt kul och härligt. Precis så sommarkvällarna ska vara solen går ner, hästarna betar osv... tja bortsett från knotten förstås. :up:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 280
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 094
Senast: Sasse
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 668
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
634
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp