Säsongen 2011

the_connemara

Trådstartare
Vad siktar ni på? Vad gör ni för att nå dit?

Bara för att jag blev så barnsligt glad när jag insåg att jag nog hinner rida våren ut oxå, och där ligger en hemmatävling lagom lämpligt för oss som ännu inte har debuterat :angel::D

Sv: Säsongen 2011

Tja jag och pärlan har inga som helst mål än så länge för 2011 då jag absolut inte har någon som helst aning om hur han tänker bete sig :D Det känns dock som om han har tagit ett stormsteg nu i höst i både dressyren men framförallt hoppningen så det KAN nog faktiskt gå riktigt riktigt bra nästa säsong men jag vågar inte säga något förrän jag ridit ungefär 3 starter åtminstonde. Som terminen ser ut så blir det iallafall plönninge, gärds och tranemo i debutantklass. Sen efter det kommer det en utvärdering :D

Mitt mål med säsongen 2011, om allt flyter på bra utan skador och annat, är att:
- komma igång mycket tidigare med ft-säsongen, förra året hann vi ju bara med 1 fullständig start..
- bli stadig i debutant, om det går bra kanske en debut i lätt på slutet av säsongen :)

För att komma dit måste vi främst jobba med dressyren. Vi har kommit långt på den tid vi haft, men vi har mycket kvar, främst att hon ska bli riktigt stadig och inte slå upp huvudet. Ska försöka starta minst en dressyr innan första ft-start. Hoppningen funkar riktigt bra just nu, men ska ju självklart slipas på så vi slipper de retliga 4-felen som vi har haft de senaste gångerna ;)

- Först lättklass och sedan *-ig med den blivande 9-åringen. Förhoppningsvis blir han stadig i *-ig under säsongen, om vi kan hålla oss ifrån småskador och missöden (misslyckades vi kapitalt med den här säsongen, han har inte gjort något vettigt sedan midsommar iår).
- Hoppa in blivande 4-åringen på terränghinder, gå ut i startfälttävlan. Går det bra så fortsätter vi till debutant och förhoppningsvis championatet.
- Träna terräng med den blivande 6-åringen, kanske starta någon mer startfättävlan och annars tävla debutant.

*kl*

Håll i hatten, men jag ska starta ft nästa säsong - det var ju bara tio år sedan sist. :eek: Nu kommer jag få igen för alla år som jag har stått på marken & gapat... :angel:

Jag tänkte att om jag skriver det här så kan jag inte fega ur när Mantorp närmar sig med stormsteg. Planen är att rida 90-klass där, jag för att jag har fått det i 30-årspresent av köttbullens matte, och för att det kan vara bra för köttbullen att gå en 90 innan han är tillbaka i 100-klass igen (& då får matte ta över). Han missade ju hela 2010 pga hovbensfraktur.

Men vi är sjukt taggade, så om en månad blir det hopptävling. Bara att lösa licens var ju nåt jag fick kolla upp - sju år sedan sist... :o Och sen ska vi nog hinna med nån dressyrtävling också mellan hopptävlingarna. Wish me luck!

Jag hoppashoppashoppas bara att den här vintern inte tänker fortsätta lika länge som den gjorde i år...vi måste ju träna terräng!

Den blivande 6-åringen siktas på att göra debut på fälttävlansbanorna. Som fölsto och ponny är ju nästa år det första året för henne som hon får gå ft så hon håller iaf sin tidsplan :p Frågan är dock vem som ska sitta i sadeln. När jag hittat en ny ryttare så får jag ju se om denne vill starta ft, annars får den biten vänta till hösten när jag hoppas vara i form igen efter barnafödande. Jag hoppas iaf hinna göra iaf en start innan hon ska säljas, till stor sorg för min sambo som är väldigt förtjust i henne ;)

Den blivande 19-åringen har nog tvärtom gjort sin sista runda i terrängen. Hon gjorde isf sin sista start, med placering, i våras. Hon är nu utlånad till en yngre tjej som läromästare och där blir det nog inget fälttävlanstjohejsande. Om planen slår in fullständigt så ska hon sen betäckas i vår och sen bli min hobbyponny :love: (Som jag har längtat efter den dagen!)

Första inlägget på länge för mig men ska jag skriva någonstans så är det ju här i fälttävlansforumet :)

Jag har blivit av med några hästar och fått några nya.
Den stora ska bli stadig i *, starta internationellt och kanske beroende på hur han utvecklas debutera **.
Nya polacken ska byggas upp igen från grunden och sedan pröva på lätta klasser innan det blir *. Stora målet är såklart unghäst-VM nästa år men vi tar det som det kommer.

Svaret på din fråga hur jag ska nå dit så blir att jag tränar som en dåre. Får riktigt bra hjälp och jag filar vidare hela vintern.

Hej svejs!

Hur är det med Signal nu för tiden? Har du kvar honom?

Unghäst-VM var nog största målet i tråden hittills :D

Hur går nya pållen? Sköter hon sig?

(Och förresten, jag såg inga mål för lilla plutten där, han hoppade ju plank när jag hälsade på... tycker Breeders är ett lagomt ambitiöst mål där :angel: )

Just nu känns det som ft-säsongen är långt borta. -19 grader i morse, inte ens leonbergerhunden ville gå ut.
För oss handlar det väl om att göra säsongsdebut i Mantorp. Lätt klass för att sedan bli stabil i enstjärniga klasser under säsongen. Vi hoppas också att slippa fler sent inställda tävlingar som stör upplägg och att vi får en tidig vår så att vi kan träna terräng innan första tävlingen även här uppe ovan dalälven.:d

Målet med blivande 5-åringen är förstås Breeders men det är ju långt dit...:angel: Först är det förstås lite hopptävlingar på våren men jag hoppas också på tidig vår så det går att starta tidigt. Har inte bestämt vilka tävlingar men tänker ju inte åka land o rike runt med henne utan det blir närliggande som gäller.

Målet med Grå är att bygga upp kondition hela våren o sen se vad som händer i sommar...

Men jag hoppas på en lååång, rolig säsong när jag äntligen är tillbaka i sadeln igen!:banana::bump::banana:

*kl*

Håll i hatten, men jag ska starta ft nästa säsong - det var ju bara tio år sedan sist. :eek: Nu kommer jag få igen för alla år som jag har stått på marken & gapat... :angel:

Härligt aicha! Då kan vi tugga på naglarna tillsammans vid bangång....:D

Dumle skuttade över hinder som räckte honom till näsan. :) Hade jag suttit på honom när du var här? Han började i varje fall förstå skänkelhjälpen och vi skrittade runt en del. Nu är han förpassad ut till lösdriften igen, lättare så.

Nya sköter sig. Har bara ridit fyra gånger eller så, hon är så fruktansvärt tanig - smal är en underdrift - så hon får bara äta upp sig nu ett tag. Hon har blivit mycket stöddigare och modigare än i början och Respekt och hon är som ler och långhalm - vad är det med mina hästar egentligen? Alltid blir de dunderförälskade i varandra.

Jag klarade BE-kortet idag!! Hästarna har varit prio två men nu så tänkte jag ta tag i ridningen igen.

Härligt med BE-kort! Grattis.

Nej, Dumle hade inte gjort något alls när jag var där, men skoj att det har gått bra att rida in honom. Han verkar ju lite skeptiskt inställd ibland, men fruktansvärt söt :love:

Du har ju en anläggning som heter duga att träna på iaf, är avundsjuk just nu. Har varken några hästar som är särskilt igång (alla turas om att vara halta och ha småproblem) eller några tränare just nu. Ingen av tränarna kommer ut under december och jag har missat massor senaste månaderna, suck och blä..

Nåja, får hoppas att nästa säsong blir bättre...

Hoppas man får vara med i tråden fast målet bara är startfälttävlan. ;)

Om det blir någon passande startfälttävlan i närheten så kan både valacken och ungstoet vara med. Vi tränar i alla fall mot det målet, med någon/några andra tävlingar längs vägen. Största målet nästa år är dock ridsemestern uppe hos mina föräldrar, då åker ungstoet med för rejält med klätterträning. :D

Rida in och rida in vet jag inte.. Jag satt och blev runt ledd några gånger.

Kom till oss och träna!! Piet Raijmakers kommer nästa vecka.

Klart :D Jag var väl med i detta årets tråd lite, visserligen med mål att rida 90-klass men det blev startfälttävlan istället. Något som jag åtm tänkte starta nästa år säsong med, 90-klass är fortfarande ett mål om allt känns bra :)

Min plan är att under vintern se till att hoppa nyförvärvet inomhus, så att vi kan börja träna terräng när våren kommer. Om allt går bra så ska vi nog kunna ta oss igenom en startfälttävlan någon gång under sommaren i alla fall. (Hästen har gått 1m-hoppning, så vi behöver bara hitta varann lite mer, och sen förstås se hur han beter sig i terrängen.) Sen siktar vi förstås på en debutant, men jag räknar inte med att det blir 2011.

Som det ser ut nu så siktar jag på att kunna rida några cic*** med den som blir 9 ev om allt har gått bra en cci*** på hösten.
7 åringen siktar jag på cci** och förhoppningsvis unghäst-vm.
5åringen ska gå några debutant sen får vi se om det blir någon lätt klass hans största mål nästa år är breeders i dressyr.

KL
Ja nu när snön ligger djup utanför längtar man verkligen efter nästa säsong!
Hoppas att det går att komma igång betydligt tidigare detta år :)
Mina mål får jag dock avvakta lite med tills det är klart vilka hästar som kommer att finnas i stallet:D

Liknande trådar

Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
539
Senast: Emma-pemma
·
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
7 606
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 686
Senast: lilstar
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 719
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar