Sår på öronen

Mysgrisen

Trådstartare
Våran lilla Hugo (kaninunge) har fått endel sår på sina öron. Jag fattade först ingenting, men nu har jag börjat klura på om det är mygg och knottbett han fått? Kan det stämma, och hur gör jag för att lindra det?

Sv: Sår på öronen

Kaniner brukar kunna vara ganska utsatta för mygg tyvärr.
Har man möjlighet tycker jag man bör sätta någon typ av myggnät åtminstone på uteburen.
Hagen kan ju bli lite svårare med om det är en hage utan tak.

Ja, myggnät! Det tänkte jag inte på. Ska klura på en lösning i morgon.
Tack!

det kan även vara skabb... men då brukar de lossna päls och de har även svarta prickar i öronen!! men de låter som det är myggen!

Liknande trådar

Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
991
Senast: Cactus
·
Hästvård Min häst har fått konstiga bulor/sår. Det började för någon månad sedan då hon fick en ärtstor bula med sår i mitten på sidan av magen...
Svar
6
· Visningar
879
Senast: Corax
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
572
Senast: MJLee
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 406
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama