Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo, djurklinikerna brukar ju hävda att det är så - nåt ska de ju tjäna sina pengar på!
Jag hade gett det några dagar, bett dem ta prov på ledvätskan för att se hur den ser ut - ser det okej ut hade jag tagit hem hästen och sett till att få hem en distriktsveterinär som kan ge samma antibiotika på hemmaplan. Det ska f*n stå och betala tiotusentals kronor för att ha hästen på djursjukhus bara för att de måste ge den en viss sorts medicin en gång om dagen. Är förmodligen billigare att transportera den till veterinär dagligen som ger samma injektion.
Tycker hemskt synd om fodervärden också, det är inte rimligt att betala sådana pengar för en häst som inte är ens egen och som hon inte har nyttjat, och när du dessutom kan säga upp avtalet när som helst. (om jag fattat det rätt) Det är ingen kritik mot dig. Det är en annan sak om fodervärden varit vårdslös såklart.
Precis som Sassiball skrev så är det folksam som har 25, 50 eller 100 tusen att välja på..tyvärr
Även jag hade avvaktat ett bandagebyte sedan hämtat hem hästen och fortsatt medicinering hemma, med eller utan distriktare (beroende på kunskap). Man kan inte ha sin häst på djursjukhus för 1 injektion/dag och ett eller två bandagebyten/vecka. Man får ta hem på egen risk - men det är ju alltid min egen risk ändå - även på djursjukhuset...
...det är inte rimligt att betala sådana pengar för en häst som inte är ens egen och som hon inte har nyttjat, och när du dessutom kan säga upp avtalet när som helst.
Min ena ponny syddes på bästa jourtid i onsdags.
8000kr och det var distriktsveterinären som var här.
nu verkar det som att min klarar sig med Penovet. Skulle kosta runt 1500kr/dag om de kom hit och sprutade.
Det är verkligen jättetråkigt att detta hände, har läst din andra tråd och visst har fodervärden bara haft hästen i någon vecka eller så?
Tycker hemskt synd om fodervärden också, det är inte rimligt att betala sådana pengar för en häst som inte är ens egen och som hon inte har nyttjat, och när du dessutom kan säga upp avtalet när som helst. (om jag fattat det rätt) Det är ingen kritik mot dig. Det är en annan sak om fodervärden varit vårdslös såklart.
!
Vad har kliniken sagt om att hästen är lågt veterinärvårdsförsäkrad? De brukar ju vara snabba på att kräva ekonomiska garantier när detta framkommer.