Sv: Sår på knäled, läcker (led?!)vätska...
Ja,då ligger han på (kanske lågt räknat endå) 2000:-/dygnet. 10 dagar så är du uppe i 20.000:- där (Och han behövde kanske stanna i 14 dagar...),plus dom 15 han redan kostat. Lägg till iallafall 5-10 till för omläggning/matreal/mediciner osv. Så 45-50.000:- om allt går bra.
Har du 20% självrisk så är det 10.000:- där,plus den fasta delen,vet inte vad du har,men min är nog 2600:- tror jag,alltså runt 13.000:- får ni nog räkna med minst som ska ut. Då utan komplikationer. Om du har han veterinärvårdsförsäkrad för 50.000:- bara så är det bara att hoppas att det inte blir några fler dagar/komplikationer,då får allt utöver det betalas ur egen ficka. Sen är den potten slut tills nästa försäkringsår (
Vet du när det blir nytt år för er?) så det som blir efter det får också betalas ur egen ficka. Frågan är om fodervärden är bredd och villig att stå för det,om hon ens har möjlighet att lösa detta nu.
Känns säkert surt för henne också att betala närmare 15.000:- för en häst hon haft ett par veckor,som hon inte äger,och som kanske inte kan rida på väldigt lång tid. Därför är jag orolig att det kommer bli en massa krångel för dig nu...
Vissa fodervärdar anser ju att det är bara att lämna tillbaka och ta en annan för att slippa dessa jobbiga bitar... Jag hoppas av hela mitt hjärta att så inte är fallet med henne,du behöver inget mer skit nu känner jag.
Vet inte vad som händer om hon vägrar betala,men antagligen så får du stå för hela kalaset,sen kräva pengar av henne i efterhand,i värsta fall så blir det advokater och hela köret.
Har du möjlighet ekonomiskt att lösa ut hästen om det nu skulle visa sig att fodervärden skiter i det? Om du inte har det alls just nu så skulle jag vara väldigt orolig!
Tycker du gör helt rätt i att ta ett snack med både veterinärer och fodervärd i morgon,önskar dig all lycka till och att du återkommer med ett bra besked!